خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

آیا ترکش عدم تصویب تشکیل وزارت بازرگانی به رحمانی خورد؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۹۲

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: این تصمیم در واقع ترکش تصمیم دیروز مجلس در مورد عدم تصویب ایجاد وزارت بازرگانی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعاتی  پیش رییس جمهور در حکمی ناگهانی رضا رحمانی را از وزارت صمت برکنار و حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر را به عنوان سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. البته چون هنوز دلایل این تصمیم رییس جمهور کاملا مشخص نشده است، حدس و گمان‌های زیادی از سوی فعالین اقتصادی در مورد این عزل و نصب مطرح می‌شود.

بطوریکه یک عضو اتاق بازرگانی ایران به ایلنا گفت: این تصمیم در واقع ترکش تصمیم دیروز مجلس در مورد عدم تصویب ایجاد وزارت بازرگانی بود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد عده‌ای به دنبال این بودند که آقای مدرس خیابانی را وزیر بازرگانی کنند و حالا که مجلس با آن موافقت نکرده است، رییس جمهور این تصمیم را گرفته است.

اما فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا ربط دادن این عزل و نصب به تصمیم دیروز مجلس را بی‌اساس دانست و افزود: بعید می‌دانم عزل وزیر صمت به تصمیم مجلس ربط  داشته باشد اما این تصمیم آقای رییس جمهور نشان دهنده اختلاف وی با آقای رحمانی دارد.

وی افزود: این تصمیم در واقع نشانه سردرگمی است که از دل یک سری بحث و مشاجره بیرون آمده است.

همچنین احمد امیرآبادی‌ فراهانی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی روایتی از برکناری رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس‌جمهور را مطرح کرده است.

متن یادداشت امیرآبادی به شرح زیر است:

«مردم عزیز بدانند آقای روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو آقای رحمانی وزیر صنعت را برکنار نکرد. چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شد اگر مجلس به وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و رانت‌خواری) رأی ندهد باید استعفا دهید، وزیر هم استعفا را نپذیرفته و برکنار شد. علی برکت‌الله.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز