خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی سازی:

مشمولان سهام عدالت ۶ ماه بعد امکان فروش ۲۰ درصدی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۰۲۲

رئیس سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت مشمولان را یکی از موارد مهم برشمرد و گفت: آزادسازی اینگونه خواهد بود که ظرف ۶ ماه آینده بتوانند تا ۲۰ درصد سهام را بفروشند.

به گزارش ایلنا، علیرضا صالح تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت مشمولان را یکی از موارد مهم برشمرد و گفت: مشمولان دریافت سهام عدالت یک ماه فرصت دارند تا نحوه آزادسازی سهام را مشخص کنند. سال ۸۵ با فرمان رهبر انقلاب، سهام عدالت برای ۶دهک جامعه درنظر گرفته شده و طی این سال ها از محل سود شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت مبلغ هر برگه تامین شده است.

وی افزود: دو دهک پایین جامعه که تخفیف ۵۰ درصدی در سهام عدالت داشتند، برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در اختیار دارند. این رقم برای مابقی مشمولان حدود ۵۰۰ هزار تومان است. برخی از مردم دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و برخی نیز ۴۹۲هزار تومانی هستند. علت این اختلاف نیز در آن است که در مقطعی از زمان سودی بالغ بر ۴۰ هزار تومان به حساب برخی از مشمولان واریز شد که این رقم از حساب آنها کسر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت طی سه سال اخیر به حساب مشمولان، ادامه داد: سود سهام سال ۹۵ به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۶، سود سهام سال ۹۶ که معادل ۱۷۵ هزار تومان بود در سال ۹۷ و سود سهام مربوط به سال ۹۷ نیز که معادل ۲۰۵ هزار تومان بود در سال ۹۸ به حساب افراد واریز شد. با توجه به اتمام ۱۰سال زمان مقرر برای آزادسازی سهام عدالت این امر به مرحله اجرایی وارد شده و باید مدیریت آن تعیین تکلیف شود.

صالح درخصوص مهلت ۳۰ روزه مشمولان برای نحوه آزادسازی سهام بصورت مستقیم یا غیر مستقیم، توضیح داد: این مهلت ۳۰ روز در نظر گرفته شده که ۱۰ روز آن سپری شده و تنها تا پایان ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد مهلت برای این موضوع وجود دارد. آزادسازی سهام عدالت احتمالاً اینگونه خواهد بود که ظرف شش ماه آینده بتوانند تا ۲۰ درصد سهام را بفروشند و این به دلیل حفظ ارزش سهام عدالت است و از طرفی بازار باید کشش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز