خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

صادرات بنزین در شرایط کرونا چه تغییری کرده است؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۷۱۶

عملا بخاطر اضطرار خالی کردن مخازن صادرات انجام می‌دهیم و گرنه توجیهی ندارد.

حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت صادرات بنزین اظهار داشت: طبق روال سابق بنزین هم از طریق دریایی و هم زمینی در بورس عرضه می‌شود، البته قیمت دریایی پایین و در حد 10 تا 11 دلار است، چون مجبوریم خودمان را با بازار جهانی وفق دهیم و حتی مجبوریم تخفیف دهیم و عملا بخاطر اضطرار خالی کردن مخازن صادرات انجام می‌دهیم و گرنه توجیهی ندارد. 

وی افزود: در حال حاضر قیمت فروش بنزین در داخل کشور، برای پالایشگاه‌ها خیلی بهتر از صادرات این فرآورده است.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: اکنون به افغانستان، ارمنستان، پاکستان و عراق صادرات بنزین داریم که این کشورها هم در قرنطینه و کاهش آمد و شد هستند در نتیجه مصرف کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کامیون‌های حمل سوخت در مرز پاکستان معطل مانده‌اند، تاکید کرد: در هر حال صادرات تعطیل نیست ولی رونق سابق را ندارد و باید برای مازاد بنزین کاری بکنیم.

حسینی درباره اینکه نفت نسبت به دیگر کالاهای قابل عرضه در بورس تا حدی عقب مانده گفت: بورس کالا زمانی که شکل گرفت بسیاری از فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شد و اصلا شکل گیری و رونق بورس کالا از قیر بوده است، در حال حاضر بورس کالا وضعیت خوبی دارد بسیاری از اقلام فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود. 

وی ادامه داد: سال گذشته عرضه فرآورده‌های نفتی و برق وضعیت نسبتا خوبی داشتند و اکنون نیز هر هفته عرضه‌های خوبی صورت می‌گیرد و در شرایطی که اوضاع جهان مناسب نیست عرضه‌های ایران نشان از پویایی است، هر چند نفت به خاطر مسائل خاص خود از جمله تحریم اوضاع خوبی در بورس ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز