خبرگزاری کار ایران

ترانزیت از اقلیم کردستان عراق از سرگرفته شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۲۷

حکومت اقلیم کردستان عراق، مجوز از سرگیری ترانزیت از این منطقه را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام سازمان گمرک ایران؛ با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل ، حکومت اقلیم کردستان عراق موافقت خود را برای از سرگیری ترانزیت محموله‌های اتومبیل، لوازم و مصالح ساختمانی، آهن و لوله صنعتی با شرایطی خاص اعلام  کرده است.

این  تصمیم طی نامه 4916 مورخ 5/5/2020 به امضای سامال عبدالرحمن عزیز، مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق  به گمرکات این منطقه اعلام شده است.

پرداخت ضمانت به مقدار25 درصد از کل قیمت کالای ترانزیت شده، دارا بودن مدرک مبدا، تعیین مدت زمان لازم بر روی قبض گمرکی و نامه نماینده برای عبور کالای ترانزیت شده (حداکثر 48ساعت) از جمله شرایط اعلام شده ترانزیت از اقلیم کردستان عراق خواهد بود.

نظارت بر ترانزیت بر عهده وزارت کشور، امنیت و گمرک اقلیم تعیین شده است و مبلغ تضامین هم بعد از خروج از مرزهای اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن قبض نمایندگی بازگردانده می‌شود و این دستور از چهارشنبه 17 اردیبهشت، قابلیت اجرا پیدا کرده است.

گفتنی است کشور عراق عضو کنوانسیون تیر نیست و با تصویب پارلمان این کشور مراحل ابتدایی عضویت را طی می کند و تا عضویت کامل این کشور در کنوانسیون مذکور فاصله ای بیش از یکسال را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز