خبرگزاری کار ایران

سهم یک درصدی ایران از گردش مالی ۴ میلیارد دلاری غذای حلال

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۲۲

مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: از مجموع بیش از ۴ هزار میلیارد دلار گردش مالی حلال دنیا کمتر از یک درصد به ایران اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پیمان فلسفی اظهار داشت: صنعت غذای حلال در زندگی ما جایگاه ویژه ای دارد و با سبک زندگی ما عجین شده است. غذای حلال در تعالی روح و جسم ما تاثیر فروانی دارد و حتی در کشورهایی که در آن مسلمانان در اقلیت هستند غذای حلال  خواهان دارد.

وی ادامه داد: در دنیا از حدود ۲۵۰  نشان تجاری حلال استفاده می شود و بیانگر آن است که محصول بر اساسا استانداردهای حلال تولید شده است. در کشور مان فقط یک نشان داریم که توسط سازمان ملی استاندارد به تولید کنندگان ارائه می شود.

فلسفی افزود: بر اساس قانون برای اخذ نشان حلال باید مراحلی مختلف را طی کرد که اولویت اصلی مربوط به محصولات پروتئینی و گوشتی است. در این خصوص سال ۱۳۸۷ در مجلس  قانونی با عنوان نظارتی شرع بر ذبح و صید به تصویب رسید که تمامی مراحل اعطای نشان حالا در آن ذکر شده است.

وی اضافه کرد: تمام تولیدات پروتئینی و گوشتی در ایران حلال هستند و نظارت دقیقی روی آنها صورت میگیرد. ارائه نشان حلال پروسه ای میان بخشی است که با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد به محصولات اعطا می شود.

مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد چنانچه ما از کشورهای دیگر واردات محصولات پروتئینی داشته باشیم کارشناسان این اداره کل برای نظارت بر اسلامی بودن صید و ذبح به کشورهای مبدا صادرات اعزام می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از مجموع بیش از ۴ هزار میلیارد دلار گردش مالی حلال دنیا کمتر از یک درصد به ایران اختصاص دارد، گفت: این در حالی است که برخی کشور‌ها حدود ۳۵ سال است که روی صنعت حلال به طور سازمان یافته و با ساختار مشخص سرمایه گذاری می‌کند و به عبارت دیگر ۳۵ درصد گردش مالی تجارت حلال را به خود اختصاص دادند و سال به سال درصدد افزایش سهم هستند و کشور ما هم باید تلاش مضاعفی داشته باشد تا به مزیت‌های نسبی این بازار دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز