خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از بندر شهید رجایی اعلام کرد:

تکمیل دو پروژه و اسکله‌های نفتی فاز سوم شهید رجایی تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۷۹

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی بندر شهید رجایی به عنوان دو هدف اصلی سال جهش تولید در بندر شهید رجایی است.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد در بازدید از پروژه های بندر شهید رجایی بندرعباس، افزود: تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی به عنوان دو هدف اصلی سال جهش تولید در این بندر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت و روند اجرای پروژه های یاد شده بررسی شد تا در صورت نیاز جهت رفع موانع و مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: فاز سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با وضعیت مناسب کارگاه بر اساس زمانبندی تعیین شده در حال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری در این فاز ۹۰۰ متر اسکله و پسکرانه به بهره‌برداری برسد.

راستاد تصریح کرد: پروژه اسکله های نفتی نیز با تلاش خوبی در حال اجراست و در بازه زمانی تعیین شده طی سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی گفت: به واسطه اجرای این دو پروژه تحول جدی در ظرفیت بندر شهید رجایی در زمینه فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کانتینری و نفتی را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تعامل مناسب سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: با این تعامل میزان حمل و نقل کالا و محموله ها از طریق ریل در بندر شهید رجایی افزایش یافته و موجب ارتباط بدون واسطه حمل و نقل دریایی و ریلی شده است.

راستاد خاطرنشان کرد: دو مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن، عزم و اراده جدی برای توسعه این تعاملات و همکاری‌ها را دارند و در حال حاضر بر روی حمل و نقل کالاهای اساسی تمرکز شده و به مرور در راستای سیاست‌های کلان کشور تلاش می کنیم تا حمل و نقل ریلی سهم حداکثری را در جابجایی کالا در بندر شهید رجایی داشته باشد.

تخلیه و بارگیری ۵.۸ میلیون تن کالا طی ۴۵ روز نخست سال جاری در بندر شهید رجایی

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه بنادر استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، اظهار داشت: طی ۴۵ روز نخست سال جاری ۵.۸ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری و جابجا شده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این کالاها صادراتی و بالغ بر ۵۰۰ هزار تن نیز شامل کالاهای اساسی بوده است و همچنین با همکاری دو مجموعه بنادر و گمرک، رکورد خوبی در ترخیص کالاهای بهداشتی با توجه به نیاز امروز کشور در بندر شهید رجایی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌ها و فعالیت‌ها و عملیات‌های مختلف تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بندر شهید رجایی با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد تا اهداف سال جهش تولید را محقق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز