خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاعات بانکی، مبنای احراز هویت صدور غیرحضوری کد بورسی

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۰۱

رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: مبنای احراز هویت غیر حضوری برای دریافت کد بورسی می‌تواند احراز هویت‌های انجام شده توسط سیستم بانکی باشد.

علی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات دریافت غیرحضوری کد بورسی اظهار داشت: سیاست وزارت اقتصاد پیش‌روی در حوزه الکترونیکی است و تا حدی که ممکن باشد در این حوزه پیش خواهیم رفت و دستور وزیر اقتصاد حرکت به سمت الکترونیکی شدن امور است و ریسک این اقدام را هم می‌پذیریم.

وی درباره پیشنهاد وزارت اقتصاد برای مبنای اطلاعات احراز هویت غیرحضوری جهت دریافت کد بورسی گفت: وقتی فرد یک بار به صورت کامل و بی‌نقص و با عبور از لایه‌های سختی احراز هویت شده‌ و در یک نقطه قابل اطمینانی که حاکمیت افراد را احراز هویت کرده، می‌توان با بررسی و تایید این اطلاعات، به آن اعتماد کرد.

رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه مبنای احراز هویت غیر حضوری برای دریافت کد بورسی می‌تواند احراز هویت‌های انجام شده توسط سیستم بانکی باشد، ادامه داد: هر فرد دارای حساب بانکی یعنی بک بار احراز هویت شده‌ است بنابراین فقط کافیست  این اطلاعات بررسی شود و اطمینان حاصل شود که شماره تماس ثبت شده متعلق به کد ملی فرد است و شماره حساب بانکی فرد مربوط به کد ملی ثبت شده‌ است.

فیروزی با بیان اینکه در دفاتر و کارگزاری‌ها هم همین روند اطمینان از اطلاعات انجام می‌شود، افزود: احراز هویت از طریق اطلاعات بانکی می‌تواند منبع دقیقی برای این اقدام باشد و با حصول اطمینان از این اطلاعات بانکی ‌می‌توان به سرعت صدور کدبورسی و صدور آن بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز