خبرگزاری کار ایران

در فروردین‌ماه؛

نظارت نامحسوس بیش از ۶ هزار ناظر بر بازار

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۹۸۹

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از آغاز امسال تا پایان فروردین ماه 6 هزار و 864 مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده که پس از بررسی‌های انجام شده، 6 هزار و 474 مورد قابل پیگیری و از این تعداد3 هزار و 985 فقره (معادل 62 درصد) متخلف شناخته شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، مجید ارغنده پور افزود: از این تعداد، 1 هزار و 792 مورد گزارش (معادل 28 درصد) غیرمتخلف شناخته شده و همچنین 697 مورد (معادل 11 درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهاد‌ها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

مدیرکل‌ دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

ارغنده پور ادامه داد: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران قادرخواهند بود در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی های آن، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

وی درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی 124، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( 124.ir) ، گزارش های خود را ‌ به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

ارغنده پور اضافه کرد، دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور می‌باشد و همچنین ناظران می‌توانند، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را با شماره تلفن 26309194 در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شش هزار ناظر در حوزه نظارت بر بازار با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور همکاری می‌کنند.

گفتنی است، طرح ناظران افتخاری، استفاده از افراد علاقمند در حوزه نظارت بر بازار از میان افراد دارای صلاحیت، مردمی است که با کد شناسایی مخصوص با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان همکاری افتخاری می‌نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز