خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

امسال وضع سیستان خوب است/ در صورت سرریز سدهای افغانستان، آب وارد ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۷۴۲

نماینده مردم زابل با بیان اینکه تابستان امسال برای تامین آب شرب مردم استان مشکلی نداریم، افزود: در حال حاضر وضعیت چاه نیمه‌ها خوب است و با توجه به بارندگی مناسب در افغانستان آب تا حدی به رود هیرمند و دریاچه هامون وارد شده است.

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت تامین آب سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی‌های اخیر در استان، اظهار داشت: در سیستان بارندگی اثر آنچنانی روی تامین آب کشاورزی ندارد چون به طور ماکزیمم 50 تا 70 میلی‌متر بارش داشتیم که کفاف کشت دیم را نمی‌دهد، باید آبیاری کشاورزی در استان غرقابی باشد که این میزان بارندگی مناسب نیست.

وی با بیان اینکه تابستان امسال برای تامین آب شرب مردم استان مشکلی نداریم، افزود: در حال حاضر وضعیت چاه نیمه‌ها خوب است و با توجه به بارندگی مناسب در افغانستان آب تا حدی به رود هیرمند و تالاب هامون وارد شده است.

نماینده مردم زابل در مجلس خاطرنشان کرد: برای تامین آب کشاورزی باید در شهریور ماه بارندگی داشته باشیم تا کشاورزان بتوانند به کشت گندم و جو که پایه اصلی کشاورزی منطقه است، بپردازند، میزان آب موجود فقط در حد تامین کشت صیفی‌جات است.

وی با بیان اینکه افغان‌ها همچنان سهم ایران را از آب هیرمند بدرستی نمی‌دهند، تصریح کرد: فقط زمانی که بارندگی زیاد باشد و سدهای احداث شده در افغانستان سرریز کنند، آب به ایران روانه می‌شود.

دهمرده یادآور شد: در حال حاضر از ظرفیت 10 میلیارد متر مکعبی هامون فقط کمی بیش از یک میلیارد متر مکعب موجودی آب داریم که البته نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز