خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

معاملات وکالتی در بورس ممنوع است/ انتقال سهام متوفی بدون انجام انحصار وراثت قابل انجام نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۵۰

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات وکالتی در بازار سرمایه کاملا ممنوع بوده است.

محسن خدابخش در گفت‌وگو با ایلنا درباره معاملات وکالتی در بازار سرمایه با توجه به ورود کدهای بورسی جدید و افزایش تقاضا در این بازار اظهار داشت: معاملات وکالتی از ابتدا هم در بازار شانیت نداشته است. هر معامله و  نقل و انتقالی باید در بازار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی وکالتی دارد فقط وکالت کاری محسوب می‌شود، ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که این نوع وکالت، وکالتی نیست که جایگزین معامله شود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه معاملات وکالتی کاملا ممنوع است، گفت: به طور قطع نمی‌توان بیرون از بازار، از کسی سهمی را خرید چراکه سیستم مالکیت در بازار سرمایه سیستم مالکیت نهایی است. هر روند و معامله‌ای به غیر از این، مورد تایید مجموعه بازار سرمایه قرار نمی‌گیرد. 

خدابخش تاکید کرد: هر فردی که در بازار به طور مستقیم سهمی را خریداری کند باید آن دارایی به نام خود فرد باشد.

وی درباره تعیین تکلیف سهام متوفیان اظهار داشت: به طور قطع انتقال سهام بدون انجام پروسه انحصار وراثت قابل انجام نیست.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه سپرده‌گذاری مرکزی متولی انجام امور اجرایی این مسائل است، ادامه داد: پس از اینکه مراحل انحصار وراثت توسط مراجع ذی‌صلاح انجام شد سپرده گذاری مرکزی هم اقدامات قانونی برای انتقال سهام از متوفی به وراث را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز