خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با ایلنا:

واگذاری کیش به خارجی‌ها شایعه سازی یک سایت سلطنت طلب است/ ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام را فعال کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۱۲۶

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر واگذاری اراضی کیش به کشورهای خارجی از جمله چینی‌ها اظهار کرد: هیچ مذاکره و صحبتی در این باره انجام نشده و هیچ سندی هم درباره این موضوع وجود ندارد. این اخبار توسط یک سایت سلطنت‌طلب در خارج از کشور تولید و به صورت مرتب بازنشر شده که با همکاری پلیس فتا توانستیم این سایت را شناسایی کنیم.

غلامحسین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه کیش پاره‌ای از کشور است و در طول تمام دولت‌ها در این منطقه سرمایه‌گذاری انجام شده است گفت: جزیره کیش پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها داشته است و به هر حال در تمام دوران شرایط برای رشد و توسعه منطقه آزاد کیش فراهم شده است.

وی تاکید کرد: ‌معتقدم امروز منطقه آزاد کیش علاوه بر حل مشکلات خود باید بتواند به بخشی از مشکلات کشور را هم حل کند و اتفاقا در یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف همین نگاه و رویکرد را دنبال کرده‌ایم و در برنامه‌های توسعه‌ای همواره تمام اسناد بالادستی را در نظر داشته‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد کیش معمولا سه ساله تدوین می‌شود گفت:‌ امسال در سال دوم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در این منطقه هستیم و بر اساس آن استراتژی‌هایی را تعریف کرده‌ایم که ملزم به اجرای آن هستیم.

مظفری با بیان انکه اولویت برنامه ما در کیش اقتصاد است، گفت:‌ زمانی که مدیریت منطقه آزاد کیش را بر عهده گرفتم شرایط اقتصادی سختی در جزیره در منطقه حاکم بود بنابراین باید به لحاظ مالی منطقه را توانمند می‌کردیم تا بخش خصوصی هم حس کند یک سازمان مقتدر در کنار آن حضور دارد.

مظفری با تاکید بر اینکه سال گذشته سال توانمندی اقتصادی در منطقه آزاد کیش بوده گفت:‌ برای سال 99 منطبق با دستور رهبری سیاست‌های متعددی برای تحقق شعار جهش تولید داریم که مهمترین آن احیای پروژه‌های نیمه کاره است.

وی با بیان اینکه فعال سازی پروژه‌ای نیمه کاره از سال گذشته آغاز شد، گفت: فعال سازی پروژه‌های نیمه تمام با مدیریت بخش دولتی در اولویت برنامه کاری سازمان منطقه آزاد کیش بوده و توانستیم 11 پروژه بسیار مهم نیمه کاره را فعال سازی کنیم.

وی با بیان اینکه دوره معطلی این پروژه‌های نیمه کاره بین 2 تا 15 سال قبل بوده است گفت: عموما این پروژه‌ها یک طرف مردمی داشته بنابراین ما با سرمایه‌گذاری‌های مردمی در این پروژه‌های نیمه تمام مواجه بودیم که باید هر چه زودتر سرمایه خفته مردم در این پروژه‌ها را احیا می‌کردیم.

مظفری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات بسیار جدی موجود در منطقه آزاد کیش عدم صدور پایان کار برای پروژه‌ها بود از این رو 11 هزار و 500 پایان کار را فقط در سال گذشته صادر کردیم که به دنبال آن اسناد زیادی هم صادر شد.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش در سال گذشته گفت: میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در منطقه 1355 میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته افزایش 500 درصدی به همراه داشت.

وی همچنین درباره ارزش ریالی پروژه‌‌های عمرانی در این منطقه گفت: در سال گذشته ارزش پروژه‌های عمرانی 25 هزار میلیارد تومان بوده که حداقل 10 هزار میلیارد تومان آ‌ن متعلق به 11 پروژه نیمه کاره فعال شده بوده است.

وی همچنین با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر واگذاری اراضی کیش به کشورهای خارجی از جمله چینی‌ها اظهار کرد: هیچ مذاکره و صحبتی در این باره انجام نشده و هیچ سندی هم درباره این موضوع وجود ندارد. این اخبار توسط یک سایت سلطنت‌طلب در خارج از کشور تولید و به صورت مرتب بازنشر شده که با همکاری پلیس فتا توانستیم این سایت را شناسایی کنیم.

مظفری تاکید کرد: ‌از آنجایی که کیش منطقه بسیار مهمی است مردم بر روی بسیار حساس هستند و بر روی این اخبار حساسیت بسیار زیادی نشان می‌دهند اما تمام آن شایعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز