خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

کشور را از ماسک بی‌نیاز کردیم/ ایجاد 180 هزار شغل برای آسیب دیدگان کرونا/ با هیچ نهادی موازی‌کاری نداریم/ توزیع یک میلیون بسته حمایتی و هزار دست پوشاک

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۵۳

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم رزمایش همدلی و احسان از آغاز توزیع یک میلیون بسته مواد غذایی به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مخبر در جمع خبرنگاران در مراسم رزمایش همدلی و احسان اظهار داشت: امروز یک میلیون بسته غذایی به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در ماه رمضان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از همان روزهای اول شیوع کرونا در چند حوزه فعال شد، اظهار داشت: تا رفع ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام در کنار مردم قرار خواهد داشت و خوشبختانه تا به امروز اقدامات قابل توجهی برای مهار ویروس کرونا انجام شده است.

وی با اشاره به تولید ماسک توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت:‌ خوشبختانه در تولید و تامین ماسک اقدامات موثری انجام شد به طوری که امروز کشورمان با مشکل کمبود ماسک مواجه نیست و از ماسک بی‌نیاز شده‌ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه این ستاد از اولین دستگاه‌های تولید کننده کیت تشخیصی در کشور بود، گفت:‌ کیت‌های تشخیصی را تولید و به نهادهای ذیربط ارائه دادیم.

وی افزود: در بخش تولید مواد ضد عفونی و ضد عفونی کردن محیط شهری هم اقدامات قابل توجهی انجام دادیم.

مخبر با اشاره به اقدامات ستاد در حوزه درمان ویروس کرونا گفت:‌ سلول درمانی و پلاسما درمانی توسط متخصصان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام است و از همان روزهای ابتدا نسبت به انجام این درمان اقدام کردیم.

وی با اشاره به اقدامات ستاد در پیشگیری از ویروس کرونا ادامه داد: یکی از خدمات ما همکاری در راه‌اندازی سامانه 4030 بوده که 2 هزار پزشک و پزشکیار 24 ساعته در این سامانه با مردم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی کاروان سلامت و تولید داروهای موثر و ارائه آن به نهادهای متولی از جمله اقدامات بسیار گسترده ستاد بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاهی با همکاری ستاد برای جلوگیری و مهار ویروس کرونا گفت: در 31 استان با محوریت ائمه و نماینده ولی فقیه قرارگاه‌های مبارزه با کرونا شکل گرفت و توزیع اقلام و انجام اقدامات ضد کرونایی تحت نظر این قرارگاه انجام می‌شد.

وی ادامه داد: تاکنون در این بخش‌ها 1500 میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش هستیم، گفت: در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان هستیم. امروز یک میلیون بسته توزیع می‌شود که به هر میزانی که مردم کمک کنند به همان میزان ستاد به بسته‌های حمایتی خود می‌افزاید.

مخبر ادامه داد: مرحله دیگر این رزمایش با توزیع 500 هزار بسته انجام خواهد شد و هر چه که مردم کمک کنند، ستاد دو برابر آن بسته حمایتی اضافه خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ همچنین از امروز هزار دست پوشاک از جمله کیف، کفش، مانتو، کت و شلوار به ولی‌نعمتان نظام اهدا خواهد شد.

مخبر با اشاره به یکی از مهمترین اقدامات ستاد در طول ایام کرونا اظهار داشت: بازسازی مشاغل یکی از مهمترین اقدامات ستاد بوده که 100 هزار طرح زودبازده با ایجاد 180 هزار شغل آغاز شده است و در 228 شهرستان تا پایان سال به اجرا می‌رسد.

وی گفت: هزینه انجام شده در این بخش 6200 میلیارد تومان است.

وی از ارائه تسهیلات 18 درصد به بنگاه‌های متوسط به بالا خبر داد و گفت: ‌با دو بانک کارآفرین و پارسیان که ستاد در آن سهمی دارد مذاکراتی انجام شده تا وام‌هایی به این بنگاه‌ها ارائه شود که شرایط بازپرداخت آن با یک سال تنفس است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: 50 میلیارد تومان هم وام به بنگاه‌های کوچک خواهیم داد و 200 میلیارد تومان هم به شرکت‌های دانش بنیان، تا بتوانند توانمندی خود را حفظ کنند این اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همچنان ادامه خواهد داشت.

مخبر تاکید کرد: بسته حمایتی ستاد برای بنگاه‌های متوسط به بالا در قالب تسهیلات، 18 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ ارائه این کمک‌ها کاملا با هماهنگی سایر نهادها بوده تا موازی‌کاری صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز