خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تغییر ذائقه در مصرف حامل‌های انرژی/ پساکرونا دنیای فضای مجازی و تجدیدپذیرها خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۸۸

بعد از فائق آمدن بر کرونا قطعا وابستگی به استفاده از شبکه‌های مجازی بیشتر می‌شود و ارزش این فضا بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد.

پیام باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تغییر معادلات مصرف انرژی در جهان بعد از کرونا اظهار داشت: پیش از کرونا هم شکل مصرف انرژی در جهان در حال تغییر بوده و این تغییر در جهت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های پاک در حال تحقق بود، شیوع کرونا تلنگری به جامعه جهانی بود، شاید برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ملاحظه شد که قیمت به کمترین میزان و حتی در مقاطعی منفی شد و این نشان می‌دهد کشورهایی که هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ بهره‌برداری وابستگی جدی به این نوع از انرژی دارند، باید فکر جدی‌تری نسبت به کاهش، رفع وابستگی و تغییر ذائقه خود در این حوزه داشته باشند.

وی افزود: البته بشر بر مشکل کرونا فائق می‌آید و این بیماری در جهان مرتفع می‌شود اما آثار آن ماندگار است شاید شاهد این موضوع باشیم که در آینده تاریخ دنیا به عصر پیش از کرونا و پساکرونا تقسیم شود. چون در پساکرونا به لحاظ اقتصادی و تکنولوژی و هم نحوه استفاده از انرژی با تغییرات جدی و قابل توجهی مواجه خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: گرچه وابستگی به سوخت فسیلی ادامه پیدا می‌کند اما کشورهای مترقی حتی‌الامکان برای اینکه اقتصاد خود را واکسینه کرده و لطمه‌پذیری و ریسک‌های اقتصادی را کم کنند، به سمتی حرکت خواهند کرد که کمتر از منابع سوخت فسیلی استفاده کنند و به تجدیدپذیرها روی آورند، اما در کشور ما شاید بیش از 80 درصد میزان تولید برق از منابع سوخت‌های فسیلی است.

 وی در ادامه با اشاره به تغییرات مصرف انرژی در پساکرونا گفت: بعد از فائق آمدن بر کرونا قطعا وابستگی به استفاده از شبکه‌های مجازی بیشتر می‌شود و ارزش این فضا بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد زیرا صرفه‌جویی در وقت و کاهش قیمت تمام شده مورد توجه قرار می‌گیرد، در این راستا طبیعتا زیرساخت‌ها که برق مهمترینِ آنها است، حرف اول را می‌زند، برق یکی از پیش نیازهای اصلی برای توسعه فضای مجازی و اینترنت در جهان پساکرونا است، چرا که خواه ناخواه دنیا به این سمت پیش می‌رود بنابراین توسعه این صنعت در اولویت تمام حامل‌های انرژی خواهد بود.

باقری با بیان اینکه اکنون شاهد توسعه روزافزون انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: موضوع کرونا هم در سرعت بخشیدن به این رویه مزید بر علت شده است. کشورهایی که از منابع سوخت فسیلی بهره‌مند نیستند با سرعت بیشتری سمت به انرژی نو در حرکتند، حتی کشورهایی که ضریب استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر در آنها به عددهای قابل توجهی رسیده شاید تمام برق مورد نیاز خود را از این سوخت تهیه می‌کنند و کشورهایی که سرعت کمتری دارند نیز به این دلیل است که از منابع ارزان سوخت فسیلی برخوردارند. 

وی تاکید کرد: در هر حال برای شرایط جدید زندگی باید دسترسی فراگیر، به صرفه و با کیفیت فضای مجازی برای همگان فراهم شود که لازمه آن نیز توسعه زیرساخت‌های صنعت برق بخصوص تجدیدپذیرها به خاطر مزیت صددرصدی آنها به لحاظ توسعه تکنولوژی و حفاظت از محیط زیست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز