خبرگزاری کار ایران

دست گمرک برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان باز شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۲۰

معاون فنی گمرک ایران از ارائه تسهیلات بیشتر از سوی گمرک به تولیدکنندگان در سال «جهش تولید» خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی گفت: واردات ماشین آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد نیاز واحدهای واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز باشد، از پرداخت حقوق ورودی معاف است. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجوزهای معافیت از پرداخت حقوق ورودی صادره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا سازمان‌های استانی ذیربط مورد پذیرش گمرکات اجرائی کشور قرار نمی‌گرفت، این موضوع به معاونت حقوقی ریاست جمهوری منعکس و مقرر شد که با تشکیل جلسۀ مشترک، رویه واحدی در این خصوص تدوین و ابلاغ شود.
 
معاون گمرک ایران تصریح کرد: از آنجا وزارت صنعت و گمرک در زمینه فرآیند بررسی درخواست، صدور و پذیرش مجوزهای معافیت صادره در ارائه و اعمال این معافیت‌ها در دامنه شمول گسترده‌تر اتفاق نظر دارند، پس از ابلاغ رویه واحد تدوین شده به مراجع ذیربط، واحدهای تولیدی مجاز می‌توانند از معافیت حقوق ورودی بیشتری در سالی که بنام «جهش تولید» نامگذاری شده استفاده کرده و بلافاصله نسبت به ترخیص ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود از گمرک بدون پرداخت هرگونه وجهی اقدام کنند.
 
به گفته ارونقی، در صورت شمول معافیت برای موارد اشاره شده، مالیات بر ارزش افزوده نیز برای این ماشین آلات و تجهیزات، توسط مرجع ذیربط بصورت چک دریافت می‌شود تا متعاقباً در فرآیند مربوطه بازدید و نسبت به استرداد چک‌های مربوطه به واحدهای تولیدی مربوطه اقدام شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز