خبرگزاری کار ایران

صادرات ۹۵ میلیون دلاری فرآورده‌های دارویی شیمیایی در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۶۱

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با ارائه آمار صادرات و واردات داروهای شیمیایی در سال 1398 گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های صادراتی کشور، رسالت اصلی سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش صادرات غیرنفتی در دوران تحریم‌های ظالمانه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری، با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه فرآورده‌های دارویی همچون نانو داروها و زیست‌داروها در افزایش مزیت‌های رقابتی صادراتی گفت: بالا بردن تنوع محصولات صادراتی دارویی در بازارهای بین‌المللی و کاهش تمرکز بر تعداد محدودی در تحقق اهداف صادارتی این حوزه موثر است.

وی افزود: آمار منتشر شده از سو ی گمرک ج. ا. ایرا ن حاکی از تحقق صادرات 95 میلیون دلاری فرآورده‌های دارویی شیمیایی به وزن تقریبی 2400 تن طی سال 1398  است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 13 درصدی را تجربه کرده است و بیشترین صادرات این حوزه به ترتیب به بازارهای آلمان، روسیه، سوریه، افغانستان، عراق و هند بوده است.

بدری ادامه داد: همچنین در دوره مشابه واردات کشور 292 /1 میلیارد دلار به وزن تقریبی 13430 تن بوده که در مقایسه با سال گذشته با کاهش 16 درصدی همراه بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی مشکلات نقل و انتقال ارز ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، موانع موجود جهت ثبت دارو در سایر کشورها، مشکلات موجود در تامین مواد اولیه اعم از مواد تولید داخل و یا وارداتی، مشکلات بسته‌بندی و محدودیت در صدور مجوز صادرات توسط سازمان غذا و دارو به دلیل کمبود بازار داخل را از اصلی‌ترین موارد مؤثر بر کاهش صادرات مهم‌ترین صنعت در تجارت امروزی عنوان کرد.

گفتنی است، برگزاری میز ملی توسعه صادارت دارو با هدف بررسی مشکلات صادرات صنایع دارویی(داروهای معمول، داروهای بایو، نانو و داروهای هوشمند)، برگزاری دوره‌های آموزشی مقررات صادرات و واردات (ثبت سفارش) و پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری از اصلی‌ترین برنامه این سازمان در سال جاری در این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز