خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا؛

کاهش سطح درآمد کارگران، سمت تقاضا را متاثر کرد/ لزوم تحریک تقاضای داخلی و خارجی برای گذار از رکود اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۳۹۱

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت‌: برای تحریک تقاضای داخلی می‌توان از روش‌های مختلف از جمله اعطای بسته‌های کمکی‌ به اقشار آسیب‌پذیر و مردم استفاده کرد تا قدرت خرید داشته و از این طریق تقاضا در بازار ایجاد شود. در حوزه صادرات غیرنفتی نیز با اعطای تسهیلاتی خاص سازوکاری را در نظر داشته باشیم تا تقاضا برای محصولات و خدمات ایرانی ایجاد کنیم.

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه کرونا در کشور ما نیز مانند همه کشورهای دنیا آثار و تاثیرات زیادی را به همراه داشته است، گفت: به دلیل تاثیرات کرونا موجب شده است که هم از سمت عرضه و هم از سمت تقاضا اقتصاد در بحران قرار گیرد.

وی تشریح کرد: به معنای دیگر به دلیل شرایط قانونی و بهداشتی مجموعه‎ای از بنگاه‌های خدماتی و تولیدی منجر به تعطیلی اجباری شدند. از طرف دیگر مسائل بهداشتی و کاهش سطح درآمد افراد طبقه مزدبگیر و کارگر موجب شده تا تقاضا نیز کاهش یابد.

سلاح ورزی این روند را یک چرخه دانست و ادامه داد: کاهش تقاضا چرخه‌ای است که منجر به کاهش تولید و رکود در اقتصاد خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات مورد نیاز برای گذار از رکود حاصل از کرونا، گفت:‌ باید از طرف دولت‌ها از جمله دولت ایران تدابیری برای بخش تقاضا و عرضه اندیشیده شود، به معنای دیگر اگر قرار است بنگاه‌های تولیدی و یا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات را حمایت کنیم تا به ادامه فعالیت بپردازند این حمایت در زمانی که تقاضای کافی برای محصولات و خدمات نباشد موثر نخواهد بود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: بنابراین نیاز است که برای تحریک تقاضا در دو سمت تقاضای داخلی و خارجی برنامه‌ریزی‎های لازم صورت گیرد. به همین منظور برای تحریک تقاضای داخلی می‌توان از روش‌های مختلف از جمله اعطای بسته‌های کمکی‌ به اقشار آسیب پذیر و مردم استفاده کرد تا قدرت خرید داشته و از این طریق تقاضا در بازار را ایجاد کنیم. در حوزه صادرات غیرنفتی نیز با اعطای تسهیلاتی خاص سازوکاری را در نظر داشته باشیم تا بتوان تقاضا برای محصولات و خدمات ایرانی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز