خبرگزاری کار ایران

مدیر گردشگری دبیرخانه مناطق‌ آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

آمار مسافر نوروزی به مناطق آزاد از ۱۳ میلیون نفر به صفر رسید

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۰۹۵

مدیر گردشکری مناطق آزاد گفت: در سال گذشته از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ میزان مسافر به مناطق آزاد کشور ۱۳ میلیون نفر بوده که این میزان امسال در ایام مشابه به صفر رسید.

حسین‌اله‌ بداشتی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت گردشگری و میزان پذیرش مسافر در مناطق آزاد در ایام نوروز اظهار داشت: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز محدودیت و ممنوعیت سفر، میزان تردد به مناطق آزاد هم به حداقل رسید به طوری که به جزیره پرمسافری مانند کیش در این ایام روزانه تنها یک پرواز انجام می‌شد.

وی افزود: جزیره کیش در این مدت هیچ مسافری را نمی‌پذیرفت و حتی کیشوندان هم برای انجام سفر باید درخواست خود را در سامانه ای ثبت می‌کردند.

مدیرگردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: سایر مناطق آزاد از جمله قشم، اروند، ارس، ماکو و چابهار هم ورودی‌های خود را به روی مسافران بسته بودند. هیچ یک از مناطق آزاد پذیرش مسافر نداشت حتی مسافر بومی و بین شهری در این مناطق اجازه تردد نداشتند.   

اله‌بداشتی با تاکید بر اینکه نسبت به سال گذشته صد درصد کاهش سفر داشتیم، اظهار داشت: هنوز عدد دقیقی از میزان خسارت‌ها اعلام نشده‌است اما به گفته فعالان گردشگری در مناطق آزاد، میزان درآمدها در این مدت به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته از 25 اسفند 97 تا 15 فروردین 98 میزان مسافر به مناطق آزاد کشور 13 میلیون نفر بوده که این میزان امسال در ایام مشابه به صفر رسید.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد درباره طراحی بسته حمایتی از کسب و کارهای آسیب دیده در مناطق آزاد اظهار داشت: هنوز پیشنهادی برای ارایه بسته حمایتی مختص به مناطق آزاد اعلام نشده‌ است چراکه وزارت گردشگری برای تمام کسب‌وکارهای زنجیره سفر و گردشگری تمهیداتی را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: جلسات کارشناسی برای ارایه پیشنهادات متناسب با میزان خسارت‌ها در حال انجام است. تمام نظرات بخش خصوصی را شنیده‌ایم و خواسته این قشر عدم پرداخت هزینه‌های جاری مانند انواع قبوض و استفاده از تسهیلات کم بهره یا همان 4 درصدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز