خبرگزاری کار ایران

سیل سیستان به تالاب بین‌المللی هامون هدایت شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۶۰۰

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، از هدایت سیلاب‌های فصلی رودخانه هیرمند به تالاب بین‌المللی هامون با بکارگیری بیش از ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبگ و سنگین خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمد دلمرادی" با بیان اینکه بارندگی‌های چند روز گذشته در کشور افغانستان و حوضه آبریز هیرمند باعث افزایش آب ورودی و جاری شدن سیلاب در منطقه سیستان شده است، افزود: درحال حاضر تمامی تمهیدات لازم برای مهار و کنترل این سیلاب و هدایت آن به سمت دریاچه هامون با جدیت و کار شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از سیلاب سال 1398 سیستان، سه میلیون مترمکعب لایروبی و ترمیم نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌ها و مسیل‌های جریان آب به سمت تالاب هامون و همچنین ایمن‌سازی و افزایش ارتفاع دایک‌های رودخانه سیستان انجام شد، ادامه داد: در این مدت خاکبرداری و لایروبی در مناطق لورگ باغ، فیروزه‌ای، ارباب، هراتی، واجوشک و دیگر نقاط مشخص شده از سوی ستاد بحران استان توسط ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین انجام شد که با ورود سیلاب از اسفند سال قبل ماشین آلات مجدداً در نقاط آسیب‌پذیر مستقر شده و در حال انجام کار در مناطق مختلف منطقه سیستان هستند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: دریافت بیش از 30 تا 35 درصدی سیلاب سال جاری نسبت به سال آبی گذشته باعث شده سیلاب بدون ایجاد خسارت به سکونتگاه‌ها و زمین‌های کشاورزی به تالاب بین‌المللی هامون هدایت و یا ذخیره‌سازی شود.

دلمرادی اضافه کرد: درحال‌حاضر بخشی از این سیلاب برای مصرف آب شرب در مخازن چاه نیمه ذخیره و بخش دیگر در انهار سنتی و شبکه مدرن برای مصارف کشاورزی در جریان است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: نیروهای عملیاتی این شرکت با تمام توان اجرایی به‌طورشبانه‌روزی در منطقه مستقر و در حال مرمت نقاط آسیب دیده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز