خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و پاکستان در گفت‌وگو با ایلنا؛

هیچگونه مبادله‌ای با پاکستان نداریم/ فعالیت‌های مرزی محدود به قاچاق شده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۲۶

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و پاکستان گفت: ادامه محدودیت در مرزهای پاکستان سبب مشکلات جدی در مبادرات تجاری خواهد شد.

محمود تهی‌دست با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مبادرات تجاری‌ای با کشور پاکستان نداریم، گفت: بیماری کرونا موجب بروز مشکلات فراوان در مرزهای ما با کشور پاکستان شده است و در حال حاضر هیچگونه مبادلاتی با کشور پاکستان نداریم، با توجه به آنکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که در این ماه به طور کلی فعالیت‎های تجاری کاهش می‎یابد.

وی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در کشور پاکستان زودتر از کشور ما اتفاق افتاد، گفت: اگر پاکستان به این محدودیت‌ها ادامه دهد با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد. بنابراین نیاز است که مسئولین کشور، مسئولین محلی، اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با حفظ ارتباطات باهم، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرده و راهکارهایی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف از سرگیری فعالیت‌ها و مبادرات ارائه کنند، زیرا بسیاری از افراد از این راه به گذراندن زندگی می‌پردازند، توجه شود که شیوع بیماری کرونا بیشترین ضربه را به حوزه حمل و نقل و کامیون‌داران زده است.  

تهی‌دست ادامه داد: ممکن است در این مدت فعالیت در مرزها وجود داشته باشد، اما این فعالیت‌ها به صورت قاچاق و غیررسمی بود، در این مدت زمان یک هفته‌ای شروع فعالیت اقتصادی در کشور ممکن است مرزهای ما با کشور پاکستان باز شود، اما مرزهای آنها همچنان بسته است.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با بیان اینکه حدود یک ماه است که چرخه اقتصادی کشور و بازار شروع به کار کرده است، گفت: باید دید بازار چه روندی را در پیش می‌گیرد، تا بتوان در مورد باقی موارد نیز نظر داد، زیرا تا قبل از این کشور عملا در تعطیلی به سر می‌برد.

به گفته وی؛ ممکن است حتی پس از بازگشایی مرزها، بسیاری از رانندگان به دلیل خطر ابتلا به بیماری کرونا و قرنطینه از فعالیت خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز