خبرگزاری کار ایران

اروپای پساکرونا به ۵۰۰ میلیارد یورو دیگر نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۸۵۴

یکی از مقام‌های مالی ارشد اتحادیه اروپا خبر داد که پس از پایان شیوع جهانی ویروس کرونا، علاوه بر بسته کمک‌های اضطراری ۵۴۰ میلیارد یورویی که اخیر مورد توافق رهبران اروپایی قرار گرفت، ۵۰۰ میلیارد یورو دیگر برای بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای عضو لازم است.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، کلاوس رگلینگ مدیر عامل «سازوکار ثبات اروپا» اعلام کرد که برای بهبود اوضاع اقتصادی پساکرونا، علاوه بر بسته ۵۰۰ میلیارد یورویی توافق شده، به ۵۰۰ میلیارد یورو دیگر نیاز است.

رگلینگ در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا که امروز منتشر شد، گفت که کمیسیون اروپا و بودجه اتحادیه آسان‌ترین مسیر برای سازمان دادن به چنین کمک‌هایی است.

وی افزود: برای مرحله دوم (بهبود اوضاع اقتصادی) به تامین دست کم ۵۰۰ میلیارد یورو دیگر از نهادهای اروپایی نیاز داریم.

به نوشته رویترز، وزیران دارایی اتحادیه اروپا ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با کمک‌های اضطراری ۵۴۰ میلیارد یورویی برای دولت‌ها، شرکت‌ها و اشخاص موافقت کردند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که کشورهای عضو حوزه یورو امسال با ۷. ۵ درصد افت اقتصادی وارد رکود می‌شوند.

قرار است سران اتحادیه اروپا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) در ویدئوکنفرانسی پیرامون میزان کمک‌های اقتصادی و نحوه تامین آن به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در ماه‌های اخیر و پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در چین، ویروس کرونا به تمامی نقاط جهان سرایت کرده و هم اکنون شش کشور اروپایی در میان ۱۰ کشوری قرار دارند که بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده اند. بسیاری از دولت‌های قاره سبز برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا تدابیر سخت گیرانه‌ای را در پیش گرفته‌اند که در نتیجه آن بسیاری از کسب و کارها و مشاغل با تعطیلی مواجه شده و خیل عظیمی از مردم بیکار شده اند.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان ثبت شده است. از این میان بیش از ۱۶۰ هزار بیمار جان باخته و نزدیک به ۶۰۰ هزار تن دیگر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز