خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

قیمت ‌نان‌های صنعتی در ۶ ماهه اول سال افزایش نمی‌یابد/ ملاحظه حال مردم در شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۶۵

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور گفت: به رغم افزایش هزینه‌های تولید به دلیل ملاحظه حال مردم در شرایط کرونایی، صنف نان‌های صنعتی کشور قیمت ‌نان‌ها را در 6 ماهه اول سال افزایش نمی‌دهد.

محسن لزومیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه شیوع کرونا شرایط اقتصادی را برای همه مردم بد‌تر کرده است، اظهار کرد: در این شرایط سخت کاهش بار اقتصادی در کالای مصرفی مردم می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: صنف نان‌های صنعتی کشور تلاش کرده همراه با کاهش هزینه تولید با افزایش تولید بازار را رقابتی کرده تا نان‌ها کیفی‌تر و با قیمت مناسب‌تر به دست مردم برسد.

به گفته لزومیان؛ تلاش صنف برای جلوگیری از افزایش قیمت در حالی است که مولفه‌های موثر بر قیمت تمام شده مانند دستمزدها و حمل و نقل رشد داشته است.

وی پیش‌بینی کرد: صنف نان‌های صنعتی کشور بتواند تا 6 ماه اول سال از افزایش قیمت جلوگیری کند.

لزومیان ابزار امیدواری کرد تا 6 ماه آینده بیماری حاصل از ویروس کرونا در کشور کنترل و شرایط اقتصادی بهتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت گندم برای صنف و صنعت شامل صنف شما نیز می‌شود، گفت: افزایش قیمت گندم برای صنف و صنعت شامل نان‌های مصرفی معمولی نمی‌شود، اما اگر گندم برای تولید نان شیرین یا نان پیتزا مورد استفاده قرار گیرد افزایش قیمت بر آن اعمال می‌شود.

لزومیان قیمت گندم برای نان‌‌های مصرفی معمولی را 900 تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور یادآور شد: هیات وزیران با توجه به تثبیت قیمت فروش گندم بابت مصارف نانوایی‌های آزادپز در سال 99‌‌‌‌‌‌‌ ضمن اصلاح مصوبه خرید تضمینی گندم، قیمت فروش گندم از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای مصارف نانوایی‌های آزادپز را با نرخ یارانه‌ای تصویب کرده است.

لزومیان اضافه کرد: به موجب این اصلاحیه، قیمت فروش گندم بابت نان آزادپز عیناً مطابق قیمت سال 98 خواهد بود.

به گزارش ایلنا؛ در جلسه روز 27 فروردین ماه سالجاری  هیأت وزیران که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، قیمت فروش گندم از سوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران بابت مصارف صنف و صنعت به ازای هر کیلوگرم 27 هزار ریال اعلام و خرید مستقیم گندم کشاورزان از سوی بخش خصوصی بابت تامین نیازهای صنف و صنعت منوط به ثبت آن در سامانه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مجاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز