خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فعالیت ۸۰ درصد اصناف کشور از ۳۰ فروردین‌ماه/ فعلا تکلیف شغل‌های پرخطر مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۸۴۴

نماینده وزیر صمت در اصناف گفت: از تاریخ ۲۳ و ۳۰ فروردین ماه ۷۵ تا ۸۰ درصد اصناف می‎توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مورد ۲۰ تا ۲۵ درصد باقی مانده که شامل پاساژها و شغل‌های پرخطر هستند، نیز امیدواریم که تا در جلسه‎هایی که برگزار می‌شود تکلیف آن‌ها را نیز مشخص کنیم.

 ابراهیمی درستی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه رعایت پروتکل‎های بهداشتی از الزامات شروع به فعالیت اصناف است، گفت: تمام اصناف ملزم به استفاده از موارد بهداشتی اولیه، مانند؛ ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند. همچنین از تمام مردم تقاضا داریم تا در حد امکان فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند و از مراجعه بی‌مورد به مراکز خرید جلوگیری کنند زیرا مهمترین مسئله سلامت اصناف و مردم است.

وی ادامه داد: براساس اعلام دولت و وزارت بهداشت قرار بود که درصورت ابتلای مشتریان و کارکنان به بیماری کرونا هزینه درمان و درصورت فوت، دیه فرد توسط کارفرما و یا صنف مورد نظر پرداخت شود، اما با مذاکراتی که داشتیم این الزام لغو شد. زیرا نمی‌توان مشخص کرد که مشتریان در چه مکانی به این بیماری مبتلا شدند و ممکن است قبل از خرید از آن صنف به این بیماری مبتلا باشند.

وی در خصوص وضعیت شغل‎هایی که آغاز به فعالیت آنها همچنان ممنوع است، نیز گفت: از تاریخ 23 و 30 فروردین ماه 75 تا 80 درصد اصناف می‎توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مورد 20 تا 25 درصد باقی مانده که شامل پاساژها و شغل‌های پرخطر هستند، نیز امیدواریم که تا در جلسه‎هایی که برگزار می‌شود تکلیف آن‌ها را نیز مشخص کنیم.

وی درخصوص میزان اصناف مبتلا شده به بیماری کرونا نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را نداریم، اما درنظر داشته باشید که به دلیل لزوم حضور این افراد در اجتماع در معرض خطر و بیماری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز