خبرگزاری کار ایران

پویایی صنعت فضایی کشور مرهون همکاری‌های با دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۶۲۶

رییس پژوهشگاه فضایی با اشاره به تعامل این پژوهشگاه با مراکز دانشگاهی گفت: اعتقاد ما بر این است که پویایی صنعت فضایی کشور به علت نهادینه شدن همکاری میان مراکز پژوهشی و فناوری حوزه فضایی با دانشگاه‌ها بوده است. به صورتی که در حال حاضر پژوهشگاه فضایی ایران پروژه‌های متعددی را با مراکز دانشگاهی در دست اجرا دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در جلسه شورای این پژوهشگاه، با بیان این مطلب که پروژه‌های این پژوهشگاه با برخورداری از حضور جوانان متخصص و دانش‌آموختگان فرهیخته دانشگاهی صورت می‌گیرد، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه ما در پژوهشگاه فضایی ایران، وجود نیروهای متخصص نخبه است که توسط استادان دانشگاه‌ها آموزش دیده‌ و تربیت شده‌اند.

صمیمی با اشاره به ارتباطات پژوهشگاه فضایی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های این پژوهشگاه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام رسیده و یا در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه امور مربوط به ماهواره پیام امیرکبیر در مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی این پژوهشگاه انجام می شود، اظهار کرد: نگاه ما به این مرکز، نگاه ملی و فراسازمانی است و معتقدیم با توجه به اهمیت و خدمات ارزنده‌ این مرکز آزمایشگاهی در توسعه سامانه‌های فضایی کشور، همه مراکز فناوری، دانشگاهی و صنعتی باید بتوانند از خدمات آن در آزمون، تجمیع و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه، گزارشی از ماموریت‌ها، پروژه‌ها و دستاوردهای سال ۱۳۹۸ این پژوهشگاه و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ برای انجام پروژه‌های فضایی و توسعه فناوری در این حوزه ارائه شد و معاون پژوهش و فناوری این پژوهشگاه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و چگونگی ارتباط و تعامل با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز