خبرگزاری کار ایران

اوپک پلاس هنوز نتوانسته موضوع مکزیک را حل کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۷۵۱

اعضای اوپک پلاس و مکزیک روز شنبه در سومین روز متوالی مذاکرات به پیشرفت‌هایی در مذاکرات کاهش تولید نفت خام رسیده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که اعضای گروه به یک توافق نهایی دست پیدا کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، به دنبال تاثیر ویروس کرونا بر کاهش تقاضای جهانی، اعضای اوپک پلاس کاهش تولید نفت خام ۱۰ میلیون بشکه در روز را پیشنهاد کرده است. تاکنون مکزیک با این پیشنهادات مخالفت کرده و به دنبال کاهش میزانکمتری نسبت به پیشنهاد دیگر اعضا است.

عربستان سعودی اصرار دارد که مکزیک باید تولید خود را به‌اندازه هر کس دیگری در این گروه کاهش دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز قدم پیش گذاشته و برای توافق نهایی در حال میانجیگری است.

کشورهای عضو اوپک پلاس پنجشنبه شب در نشست ویدئویی به توافقی برای کاهش تولید نفت خام و کمک به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند اما مکزیک در برابر نهایی شدن آن مانع ایجاد کرد در نتیجه این توافق مشروط به رضایت این کشور شد.

عصر روز جمعه ۱۰ آپریل برخی رسانه‌های بین المللی به نقل از رئیس‌جمهوری مکزیک اعلام کردند که این کشور بر سر کاهش تولید نفت با آمریکا و کشورهای عضو اوپک پلاس به توافق رسیده است تا آخرین مانع بر سر راه رسیدن به توافق برداشته شود.

اعضای اوپک پلاس توافق کردند که از اول می ‌تا پایان ژوئن تولید نفت خام را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.  

این رقم از اول ماه ژوئیه به هشت میلیون بشکه کاهش یافته و تا پایان سال جاری ۲۰۲۰ این روال ادامه خواهد داشت.  

طبق این توافق، همچنین از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا پایان آوریل ۲۰۲۲ این رقم تغییر خواهد کرد و به شش میلیون بشکه خواهد رسید.

عربستان و روسیه توافق کرده‌اند که هر دو کشور مجموعا پنج میلیون بشکه در روز و سایر کشورهای اوپک پلاس نیز پنج میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز