خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

بررسی واکنش بورس به تغییرات احتمالی مدیریتی و ریزساختاری/ ورود نقدینگی به بازار سرمایه ادامه‌دار است

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۹۰

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: از روز چهارشنبه شاهد ایجاد جو روانی در شبکه‌های مجازی در این باره بودیم و تلاش فعالان بازار این بوده که بتوانیم این فضا را کنترل کنیم. در این راستا فردا جلسه ویدویی با کارشناسان بازار خواهیم داشت که نظرات خود را درباره تغییر زیرساختارها، تجمیع و به سازمان بورس منتقل کنیم.

سعید اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره واکنش بازار سرمایه به تغییرات مدیریتی و ریزساختاری اظهار داشت: نسبت به کل جریان سرمایه‌ این اثرات به طور قطع کوتاه مدت خواهد بود مگر اینکه در بخش تغییرات مدیریتی مدیر جایگزین، استراتژی‌های جدید خاصی را اعلام کند و این تصمیمات جدید بر جریان سرمایه تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: سهام‌داران باید توجه داشته باشند که در این بین اگر نوساناتی هم صورت بگیرد بلندمدت نیست.  

عضو شورای عالی بورس با اشاره به واکنش بازار نسبت به تغییرات ریزساختاری گفت: از روز چهارشنبه شاهد ایجاد جو روانی در شبکه‌های مجازی در این باره بودیم و تلاش فعالان بازار این بوده که بتوانیم این فضا را کنترل کنیم. در این راستا فردا جلسه ویدویی با کارشناسان بازار خواهیم داشت که نظرات خود را درباره تغییر زیرساختارها، تجمیع و به سازمان بورس  منتقل کنیم.

اسلامی تاکید کرد: معتقدم درباره دستورالعمل‌ها و مقرراتی تاثیر زیادی بر روند بازار دارند، سازمان باید مشورت صاحب نظران و کارشناسان را در نظر بگیرد البته سازمان دفعات قبل هم نشان داده است که نظارت کارشناسان را در این شرایط مورد توجه قرار می‌دهد و از این رو نگرانی‌های بلند مدتی در این وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به هر حال در شرایطی که بازار هر روز با حجم نقدینگی بزرگی مواجه می‌شود باید این نظرسنجی ها برای اعمال تغییرات در دستورالعمل ها انجام شود، افزود: به زودی پیشنهادات فعالان و کارشناسان به سازمان ارایه می‌شود تا در صورت نیاز تغییرات انجام شوند.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به تغییرات بازار نسبت به این تصمیمات جدید اظهار داشت: باید توجه داشت که ارزش ذاتی شرکت‌ها تحت‌تاثیر ریزساختارها، دستورالعمل‌ها و مقررات قرار نمی‌گیرد به همین دلیل است که گفته می‌شود این تغییرات عمدتا روندهای کوتاه‌مدت را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد و در روندهای بلندمدت اثرگذار نیست.

اسلامی ادامه داد: در بازار سرمایه کشورمان متغیرهای بنیادی اقتصاد کلانی و صنعت اثر دارند و مهم ترین متغیری که در رشد بازار می‌تواند اثر گذار باشد ورود حجم نقدینگی به بازار است که آن را یک اتفاق مثبت می‌دانیم و سال‌های سال آرزو ورود این نقدینگی را به بازار داشتیم اما متناسب با ورود این حجم نقدینگی باید ظرفیت‌های بازار هم توسعه یابد و سهام جدید وارد بازار شود.

وی با بیان اینکه در بلندمدت باید به اثرگذاری این متغیرها (ورود نقدینگی )فکر کنیم نه دستورالعمل‌ها و مقررات، گفت:‌ اما طبیعی است که در بازه زمانی کم جریان‌های کوتاه مدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این روند ممکن است که بر روند پول‌های جدید تاثیر بگذارد.  

عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مجموعه این شرایط جذب نقدینگی به بورس ادامه‌دار خواهد بود، تاکید کرد: باید توجه داشت که حجم بزرگی از نقدینگی در کشور تولید می‌شود و بازارهای جایگزین هم در رکود نسبی قرار دارند. از سوی دیگر  انتظارات تورمی بالا است و سرمایه گذاران نمی‌خواهند از این انتظارات تورمی جا بمانند بنابراین تنها فرصت سرمایه گذاری در بازار سرمایه است و نکته کلیدی هم این است که در این مدت، بازار سودآوری  زیادی داشته، البته در کنار این‌ها یک رفتار توده‌ای هم برای ورود به بازار وجود دارد.

اسلامی ادامه داد:‌ تمام این رشد بازار به سیاست‌گذاری‌های دولت مربوط نیست اما از این فرصت می‌توان استفاده کرد تا شرکت‌های جدیدی وارد بازار شوند و افزایش سرمایه صورت بگیرد. دولت می‌تواند از این بستر تامین مالی کند اما باید در حوزه سیاست‌گذاری نباید اولویت تامین مالی باشد بلکه اولویت با تامین مالی شرکت‌ها و  بنگاه‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز