خبرگزاری کار ایران

بارش برف و تگرگ در مناطق سردسیر/پیش بینی بارش تگرگ و وزش باد شدید برای تهران

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۶۸۹

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها طی ۳ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده پرداخت و گفت: طی ۳ روز آینده، در اغلب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می دهد.

رفیعی ادامه داد: امروز شدت بار‌ش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، کرمان، همدان، قزوین، کرمان، البرز، تهران، غرب سمنان، مرکزی، شمال ایلام، لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا نیز بیشترین شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان فارس، همدان، مرکزی، البرز و تهران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت هوای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی را نیز این گونه پیش بینی کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی اظهار کرد: امروز برای نوار شمالی کشور و فردا برای دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه رخ می دهد.طی ۳ روز آینده نیز خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم پیش بینی شده اند.

او درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: تهران نیز امروز در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید را خواهد داشت.همچنین احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد. پیش بینی می شود حداکثر دمای تهران امروز به ۸ درجه بالای صفر برسد و حداقل دما نیز امروز صبح ۳ درجه بالای صفر ثبت شد و فردا به ۴ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: بجنورد و اردبیل با ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بوشهر و اهواز با دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز