خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به ایلنا:

فوت ۱۰ نفر از کارکنان صنعت بیمه بر اثر کرونا/ دو هزار میلیارد تومان بیمه نامه شخص ثالث را نسیه تمدید کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۳۵۲

هزینه و خسارت وارد شده به فوت شدگان بر اثر کرونا اگر دارای بیمه نامه زندگی و درمان تکمیلی باشند پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شرکت‌های بیمه‌ای برای مبارزه با کرونا اظهار داشت: باتوجه به اینکه سطح شیوع کرونا در کشور بسیار وسیع است برای تمام کسانی که هزینه‌های درمان آنها توسط دولت پرداخت نمی‌شود، حمایت مالی داشتیم.

وی افزود: تمام کسانی که دارای بیمه درمان تکمیلی هستند و در بیمارستان‌های خصوصی بستری بودند یا هزینه‌های خود را در مراکز درمانی خصوصی انجام دادند، بر اساس قرارداد هزینه‌های انجام شده افراد پوشش داده می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا در بیمه نامه درمان تکمیلی هم ردیف سایر بیماری‌ها قرار دارد گفت: اکثر مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های دولتی بستری شده‌اند اما هر فرد دارای بیمه نامه تکمیلی که در بیمارستان‌ خصوصی بستری شده یا آزمایشات مرتبط را انجام داده می‌تواند برای جبران هزینه‌های خود از طریق بیمه نامه درمان تکمیلی اقدام کند.

سلیمانی درباره حمایت بیمه‌ای از افرادی که در این مدت بیکار شده‌اند، اظهار داشت: در رابطه با توقف کسب و کار افراد باید از طریق صندوق بیکاری اقدام کنند که دولت هم خوشبختانه در این رابطه پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیکاری کمک کرده است.

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تعداد از کارکنان بیمه و نمایندگی‌ها مبتلا به کرونا شده‌اند و شرکت‌های بیمه‌ای تاکنون چقدر در رابطه با کرونا هزینه کرده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه 10 نفر از کارکنان صنعت بیمه به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند که این افراد در نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه‌ای مشغول به فعالیت بوده‌اند.

وی افزود: هزینه و خسارت وارد شده به فوت شدگان بر اثر کرونا اگر دارای بیمه نامه زندگی و درمان تکمیلی باشند پرداخت خواهد شد و این در حال اجرا است.

سلیمانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما برای حمایت از مردم در شرایط کرونا فرصت دو و نیم ماهه برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث است و تمام بیمه‌نامه‌هایی که منقضی شده به صورت الکترونیکی و خودکار تمدید شده‌اند که تاکنون دو هزار میلیارد تومان برای تمدید بیمه نامه‌ها بدون اخذ جریمه پرداخت کرده‌ایم که پس از اتمام مهلت دو و نیم ماهه مردم باید این هزینه را برگردانند.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده با همکاری ناجا برای بیمه موتورسیکلت ‌سواران گفت: ‌از 11 میلیون موتورسیکلت 9 میلیون بیمه نیستند که مهمترین برنامه ما ساماندهی این شرایط است و تا آخر فرودرین‌ماه افراد مهلت بیمه موتورسیکلت بدون جریمه را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز