خبرگزاری کار ایران

ادامه بارش‌ها تا هفته آینده در اکثر نقاط کشور/هشدار وقوع سیلاب در برخی شهرها

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۲۵۲

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در اکثر نقاط کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت بارش‌ها تا هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، فاطمه گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده پرداخت و گفت: امروز و فردا بارش‌ها در اغلب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

وی بابیان این که بارش‌ها در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: روزهای جمعه و شنبه به جز جنوب و جنوب شرق کشور ،بارش‌ها همچنان ادامه خواه.د داشت و روز یکشنبه ادامه بارش‌ها را در شمال غرب، سواحل شرقی دریای خزر‌‌‌، ‌‌‌شمال شرق، شرق و در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکزی خواهیم داشت.

وی همچنین هشدار داد: امروز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به نسبت شدید خواهد بود. در خراسان شمالی،خراسان رضوی، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، نیمه مرکزی اصفهان، سمنان، تهران و شمال ایلام بارش باران شدید، رگبار و رعد برق و گاهی وزش بادهای شدید را داریم که می تواند منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی شود. احتمال رخداد تگرگ و صاعقه در مناطق اسم برده شده نیز وجود دارد.

گودرزی با تاکید بر شدت بارش‌ها در برخی مناطق هشدارداد: لازم است که شهروندان از ترددهای غیر ضروری پرهیز و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و سدها خودداری کنند. همچنین باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سیلاب احتمالی اندیشیده شود و اقدام‌های پیشگیرانه جهت سرمازدگی شکوفه‌ها و محصولات کشاورزی انجام شود.

وی افزود: تهران نیز امروز بارانی است و بارش در برخی ساعات همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود و تا شنبه هفته آینده بارش‌ها با شدت و ضعف متغیر ادامه دارد. کمینه دمای هوای تهران صبح امروز ۴ درجه و بیشینه دمای هوا به ۱۴درجه بالای صفر می رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: اردبیل با ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز