خبرگزاری کار ایران

ماسک‌های پزشکی قیمت مصوب دارند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۹۶۳

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فقط ماسکهای دارای کاربرد پزشکی شامل انواع سه‌لایه، ان ۹۹، ان ۹۵ و اف.اف.پی(N99 و N95 و FFP ) دارای قیمت مصوب هستند.

به گزرش ایلنا از وزارت صمت، رضا شجاعی با بیان اینکه ماسکهای دارای کاربرد پزشکی شامل انواع سه‌لایه، ان ۹۹، ان ۹۵ و اف.اف.پی(N99 و N95 و FFP ) که برخی از آنها در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند دارای قیمت مصوب هستند افزود: واحدهای صنفی حق فروش ماسکهای با کاربرد پزشکی را ندارند.

وی ادامه داد: داروخانه‌ها نیز اگر ماسکهای پزشکی را بالاتر از قیمت مصوب به فروش برسانند مرتکب تخلف شده‌اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ماسکهای پزشکی دارای شبکه عرضه مشخص هستند، بنابراین چنین ماسکهایی پس از تولید فقط تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده و با سیاستگذاری از سوی همان دانشگاه بین مراکز درمانی و سپس داروخانه‌ها توزیع می‌شوند.

وی افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از افزایش نیاز به ماسک برای مصارف عمومی، به یک سری از واحدهای صنفی و صنعتی مجوز تولید ماسک با مصرف عمومی را داده است.

شجاعی ادامه داد: ماسکهای با مصارف عمومی "قیمت مصوب" ندارند و نرخ آنها بر اساس قیمت تمام شده تولید با احتساب سود قانونی فروشنده محاسبه می‌شود لذا نرخ عرضه این نوع از ماسک در بازار دارای قیمتهای متفاوت است.

وی گفت: برای نظارت بر قیمت عرضه ماسکهای دارای مصارف عمومی، نرخ تمام شده تولید آن به اضافه سود قانونی فروشنده محاسبه می‌شود و در صورت بالاتر بودن نرخ آن از این آنالیز محاسبه‌ای، با افراد متخلف برخورد می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در پایان گفت: تاکنون ۳۰ مجوز صنعتی و صنفی برای تولید ماسک با مصارف پزشکی و غیرپزشکی از سوی دستگاههای مسوول در خراسان رضوی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز