خبرگزاری کار ایران

روسیه شرط گذاشت؛ آمریکا هم به محدودیت عرضه ملحق شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۲۷

روسیه تنها به شرطی حاضر است تولیدش را یک میلیون بشکه در روز یا معادل ۱۰ درصد از تولید مارس کاهش دهد که آمریکا هم به محدودیت عرضه ملحق شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ؛ گزارش‌هایی در مورد جدال لفظی میان عربستان سعودی و روسیه منتشر شد. مشاجره دو کشور پس از اظهارات مقامات دولت روسیه آغاز شد که ریاض را متهم کردند تلاش کرده روسیه را مقابل نفت شیل آمریکا قرار دهد و عامل جنگ قیمت با هدف آسیب زدن به تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا معرفی کند.
این اختلاف ممکن است عامل به تاخیر افتادن نشست اضطراری اوپک پلاس باشد که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود اما اندکی بعد به پنج شنبه موکول شد تا تنشها میان تولیدکنندگان بزرگ رفع شود. در این بین از تولیدکنندگان اروپای غربی درخواست کرد در محدودیت عرضه مشارکت کنند و نروژ در پاسخ، اعلام کرد در نشست روز پنج شنبه به همراه نمایندگان ایالت آلبرتای کانادا در نشست اوپک پلاس شرکت خواهد کرد.
وزارت نفت نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور به دیدار نهم آوریل اوپک دعوت شده و قصد دارد به عنوان ناظر در آن شرکت کند و اگر حمایت گسترده ای میان تولیدکنندگان وجود داشته باشد، تولیدش را کاهش خواهد داد.
اما آمریکا در خصوص مشارکت در هر گونه کاهش تولید، هیچ بیانیه رسمی نداده است. برعکس دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایده وضع تعرفه روی واردات نفت خام به آمریکا را مطرح کرده است با این حال وی اندکی بعد در تلاش برای تعدیل تهدیدش، اظهار کرد معتقد است نیازی به استفاده از تعرفه‌ها نمی بیند.
با این همه ترامپ هفته گذشته گفته بود در صورت لزوم ممکن است به مذاکرات عربستان سعودی و روسیه ملحق شود. وی اظهار کرده بود که به صورت جداگانه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو کرده و انتظار دارد این دو کشور مجموعا ۱۰ میلیون بشکه در روز از تولیدشان را کاهش دهند.
با وجود اظهار امیدواری ترامپ نسبت به وقوع چنین رویدادی، بازارها به سرعت واکنش نشان دادند و توییت وی را سیگنال قطعی بودن توافق میان این دو کشور تلقی کردند. قیمتهای نفت در روزهای پنج شنبه و جمعه بهبود قابل توجهی پیدا کرد اما بازار روز دوشنبه به این واقعیت برگشت که هنوز فاصله زیادی برای انعقاد چنین توافقی وجود دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز