خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

مبادلات ایران و ارمنستان بصورت محدود از سرگرفته شد/ ترافیک کالاهای چینی در امارات

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۴۷۶

رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در حال حاضر مبادلات ایران و ارمنستان بصورت محدود در حال انجام است و با توجه به توافقات و پروتکل‌های بهداشتی بین دو طرف، کالاهای قابل مبادله دو کشور به روش ترانشیپ‌منت و تنها از مرز مغری میسر است.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد خبر بازگشایی مرزهای ارمنستان و امکان مبادله کالا گفت: در حال حاضر مبادلات ایران و ارمنستان بصورت محدود در حال انجام است و با توجه به توافقات و پروتکل‌های بهداشتی بین دو طرف، کالاهای قابل مبادله دو کشور به روش ترانشیپ منت، جابجایی کالا در گمرک و بارگیری از سوی کامیون‌های ارمنی برای انتقال، تنها از مرز مغری میسر است.

وی متذکر شد: البته محصولات کشاورزی، موادغذایی و منشاء حیوانی از این مبادله مستثنی هستند و فعلا امکان صادرات ندارند.

لاهوتی ادامه داد: همچنین تردد مسافر هم تنها اتباع ارمنی پس از 14 روز قرنطینه می‌توانند به این کشور مسافرت کنند. لغو روادیدی که با این کشور داشتیم، فعلا اعمال نمی‌شود و برای رانندگان ایرانی روادید صادر نمی‌کنند. 

رییس کنفدراسیون صادرات در مورد وضعیت سایر مرزهای کشور گفت: تردد کالا در مرزهای عراق تنها از طریق باشماق و مریوان صورت می‌گیرد و بقیه ممنوع است. همچنین مرز تمرچین برای مبادله خشکبار باز است. 

وی ادامه داد: در مورد عمان نیز تردد کالا بصورت محدود در برخی بنادر مثل بندر "سلطان قابوس" برقرار است و میوه و تره‌بار اجازه ترخیص دارند. تجارت کالا با امارات متحده عربی با اعمال محدودیت‌هایی آزاد است اما این کشور از ابتدا همکاری زیادی در مورد کالاهای ایرانی نداشته است و در حال حاضر شاهد ترافیک کالاها از مبدا چین به ایران در اسکله‌های این کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز