خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار اعلام کرد؛

افزایش ۰.۲ درصدی بیکاری در پاییز ۱۳۹۸/ نرخ تورم؛ ۴۰ درصد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۲۹

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم١٨٨,٨ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا مرکز آمار ایران گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد. برخی از اطلاعات  این گزارش عبارتند از:

١. در فصل پاییز ١٣٩٨محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده است که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل١,٧- درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت ٩.٠ رسیده است.

٢. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم١٨٨,٨ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است.

٣. نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر ١٠,٦ درصد بوده است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

٤. در فصل پاییز ١٣٩٨ تعداد پروانه­های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری­‌های کشور ٣٤٦٢٩ فقره بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٥,٦ درصد رشد داشته است.

٥. حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣,١ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است.

٥. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیر نفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٠,٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز