خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

ساز و کار واگذاری سهام دولتی روی میز هیات وزیران/ ثبت سفارش خرید سهام دولتی با کد ملی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۰۱

شورایعالی بورس در جلسه یازدهم فروردین ماه، بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ و همچنین به استناد اصل ۴۴، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی مانده سهام دولتی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه را تصویب کرد و این مصوبه امروز شانزدهم فروردین ماه ۹۹ توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تقدیم معاون اول رییس جمهور شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از بازار سرمایه، شاپور محمدی ضمن بیان مطلب فوق گفت: هفته گذشته شورایعالی بورس بر اساس بودجه سال ۹۹ و اصل ۴۴، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی مانده سهام دولتی شرکت های بورسی و فرابورسی را تصویب و وزیر محترم اقتصاد این مصوبه را امروز به معاون اول رییس جمهور تقدیم کرد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: بر اساس این ساز و کار تمامی سهام شرکت‌های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به عموم مردم عرضه می شود.

وی ادامه داد: در نوبت اول، سهام دولتی شرکت های بورسی در قالب واحد صندوق های قابل معامله عرضه و در صورت باقی ماندن، در نوبت دوم به شکل تک سهم و با استفاده از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) به هر کدملی ایرانی واگذار می شود.

محمدی افزود: اطلاعات تکمیلی این ساز و کار پس از تصویب در هیات محترم وزیران در قالب برنامه‌ای تبیینی به اطلاع عموم می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز