خبرگزاری کار ایران

قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

تجهیز جایگاه‌های سوخت به اقلام بهداشتی/ هزینه‌هایمان تا ۳۰ درصد رشد داشته است/ مطالبات‌مان واقع بینانه است

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۹۸

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: نزدیک به دو ماه است که مجاری عرضه سوخت اعم از جایگاه‌های عرضه کننده فراورده‌های نفتی و سی.ان.جی به حالت آماده باش عمل کرده‌اند و از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده‌اند‌.

اسدالله قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با تمهیدات وزارت بهداشت و افزایش ساعات کاری انجمن و هیات مدیره ، درچند روز گذشته تجهیز جایگاه‌ها را سرعت داده‌ایم.

وی با اشاره به این نکته که جایگاه‌داران حتی قبل از صدور دستورالعمل‌های بهداشتی، با تمام توان مالی و عملیاتی و دغدغه ملی پیشگیری و مقابله با کرونا را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: قبل از پایان سال گذشته تلاش‌های زیادی کردیم جایگاه‌ها و کارکنان را که در شرایط پر استرسی شجاعانه به فعالیت ادامه می‌دادند به اقلام بهداشتی مورد نیاز تجهیز کنیم ولی به دلیل برخی کمبودها این امر با کاستی‌هایی همراه بود و مسئولین در این شرایط بحرانی نمی‌توانستند مساعدتی کنند.‌ اما با افزایش دستورالعمل‌ها و نیاز مبرم به اقلام جهت رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌های سوخت و با جلساتی که در وزارت بهداشت برگزار شد گلایه‌مندی و انتقاد خود را اعلام کردیم و نهایتا چند روزی است که توزیع اقلام در جایگاه‌ها را سرعت بخشیده‌ایم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور ادامه داد: به مردم اعلام می‌کنم که جایگاه‌داران هرچه در توان دارند برای مقابله با کرونا به میدان آورده‌اند، اما به دلیل شرایط موجود، درآمد جایگاه‌ها تا ۷۰ درصد و حتی بیشتر کاهش یافته و هزینه‌هایشان بابت رعایت موارد بهداشتی تا ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با انتقاد از برخی برخوردهای مسئولین با جایگاه‌ها در شهرستانها افزود: متاسفانه در برخی شهرستان‌ها برخورد مسئولین در خصوص نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌ها منصفانه نبوده است و در حال رایزنی با مسئولان جهت رفع این مشکل در روزهای آینده هستیم که البته در برخی موارد مشکلات حل شده است.

قلی‌زاده گفت: تدوین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها نیازمند واقع‌بینی و محاسبه امکان اجرای آنها در جایگاه‌هاست و در این خصوص بارها به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم که آمادگی کامل جهت همکاری تخصصی در تدوین دستورالعمل‌ها را داریم.

وی با تاکید به اینکه برای حل مشکلات جایگاه‌ها نیازمند توجه پایدار مسئولین هستیم، تاکید کرد: جایگاه‌ها مطالباتی از دولت دارند که کاملا منطقی است و این موارد را به مقامات ارشد کشور منعکس کرده‌ایم و به نظر ما امکان تحقق این مطالبات وجود دارد. انتظارات صنف جایگاه‌های سوخت که شبانه روزی و در هر شرایطی خدمات ارائه می‌کنند آرمان‌گرایانه نبوده بلکه واقع بینانه است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور  افزود: نزدیک به دو ماه است که مجاری عرضه سوخت اعم از جایگاه‌های عرضه کننده فراورده‌های نفتی و سی.ان.جی به حالت آماده باش عمل کرده‌اند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند‌.

وی با ابراز قدردانی از جایگاه‌داران و کارکنان آنها، همچنین هیات مدیره انجمن که پیگیر مسائل بوده‌اند، پیشکسوتان، انجمن‌های مرتبط در استان‌ها، گروههای جهادی بسیج، سپاه و شهرداریها و تولیدکنندگان اقلام بهداشتی، در خصوص تعاملات ستاد ملی کرونا و سایر مسئولین بیان کرد: اکنون تعاملات بهتر شده است و با حمایت وزارت بهداشت تجهیز جایگاه‌ها سرعت بیشتری یافته و حتما باید این تعامل مستمر باشد تا کمبودها در این اماکن پرتردد کاملا رفع شود. البته به صورت منظم برای ضدعفونی جایگاه‌ها مراجعه می‌شود و هماهنگی‌ها در این خصوص انجام شده است.

قلیزاده با گلایه‌مندی از رسانه ملی یادآور شد: انتظار داریم با پوشش رسانه‌ای موثر و بهنگام تلاش‌های جایگاه‌داران و کارکنان امید و انگیزه به این صنف بدهند و آنها را فراموش نکنند. اینکه فقط بحث نظارت پوشش رسانه‌ای داشته باشد و زحمات به تصویر کشیده نشود موجب دلسردی می‌شود.

وی با استقبال از  هرگونه انتقاد و پیشنهاد و انعکاس مشکلات در حوزه توزیع سوخت و جایگاه‌ها گفت: همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی اشاره کرده بودیم، جایگاه‌داران از سراسر کشور می‌توانند بدون واسطه مشکلات و مسائل مربوطه را با ما اطلاع دهند ، مردم و کارشناسان حوزه انرژی نیز می‌توانند مشکلات انتقادات و نظرات را از طریق شماره تلفن اختصاصی ۷۷۵۲۲۶۷۸-۰۲۱ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز