خبرگزاری کار ایران

افزایش حجم تجارت خارجی گمرکات استان گیلان با حوزه اتحادیه اقتصادی اوراسیا

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۶۴۲

ناظر گمرکات گیلان گفت: صادرات قطعی استان گیلان به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا جمعاً به میزان ۳۲۸ هزارتن به ارزش دلاری ۱۶۴ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی ۸۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرکات، یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان و دبیر میز اوراسیا در استان اظهار کرد: از تاریخ اجرایی شدن موافقتنامه تجاری اوراسیا( ۵ آبان ۱۳۹۸ ) تا پایان سال ۱۳۹۸ میزان صادرات قطعی استان به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا جمعاً به میزان ۳۲۸ هزارتن به ارزش دلاری ۱۶۴ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی ۸۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد که این حجم از صادرات مبین سهم گمرکات استان از کل کشور به میزان ۶۵ درصد وزنی و ۶۰ درصد  ارزش دلاری ازسرجمع صادرات کشور می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در این مدت میزان ۴۶۷ هزارتن کالا به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به استان گیلان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳ درصد و ۳۳ درصد به لحاظ وزنی و ارزش دلاری رشد داشته است و سهم واردات گمرکات استان گیلان از کل کشور در حوزه مذکور ۲۳ درصد وزنی و ۲۸ درصد ارزش دلاری می باشد.

ناظر گمرکات استان گیلان در انتها خاطر نشان کرد: موافقتنامه موقت تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۸ اجرایی و تخفیفات تعرفه ای نیز در حوزه صادرات و واردات اعمال گردیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز