خبرگزاری کار ایران

بارش باران در تمام کشور به استثنای جنوب‌شرق/ بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۴۹۶

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور به استثنای جنوب شرق و جنوب خوزستان و ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و گفت: امروز به جز استان‌های جنوب‌شرق و جنوب خوزستان و ایلام، سایر مناطق کشور به تناوب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت و پیش‌بینی می‌کنیم بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل برف باشد.

او افزود: فردا جمعه نیز این وضعیت برای نیمه‌شرقی کشور، شمال‌غرب و استان‌های واقع بر روی دامنه‌های البرز مرکزی تداوم پیدا می‌کند. دریای خزر نیز از بعد از ظهر امروز تا ظهر فردا، مواج و متلاطم است.

نقشینه عنوان کرد: روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه نیز با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، بارش باران را در نوار شمالی کشور، مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شمال شرق کشور شاهد خواهیم بود. روز یکشنبه ۱۷ فروردین نیز بارش‌ها به شمال‌شرق، برخی نقاط شرق و البرز شرقی محدود می‌شود و انتظار داریم که بارش‌ها در ارتفاعات مناطق سردسیر به شکل برف باشد.

او گفت: از بعدازظهر دوشنبه مجددا برای مناطقی از شمال‌غرب، سواحل غربی خزر، البرز غربی و سپس مرکزی بارش رخ خواهد داد. برای تهران نیز امروز گاهی رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد؛ بیشینه دمای مهرآباد به ۲۰ و در شمیرانات ۱۸ درجه خواهد شد و فردا افزایش نسبی دما برای تهران پیش‌بینی می‌شود. انتظار داریم روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در تهران شاهد افزایش دما باشیم. کمیته دمای شمیرانات ۶ و مهرآباد نیز به ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز