خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت هوا و بارش‌ها در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۸۶۳

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد و از وزش شدید باد در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان و یزد، خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی، اعلام کرد.

رفیعی با اشاره به اینکه امروز (۱۲ فروردین) ادامه بارش‌ها در شمال‌شرق، شرق، نیمه‌شرقی سواحل خزر و ارتفاعات البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت:  شدت بارش‌ها امروز در شمال خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، و شرق مازندران است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا ۱۳ فروردین نیز در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور یعنی مناطقی از استان‌های فارس و اصفهان، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش‌ها فردا (۱۳ فروردین) در آذربایجان‌غربی، جنوب آذربایجان‌شرقی، غرب کردستان و شمال قزوین رخ می دهد. در عین حال، در غرب سواحل خزر نیز فردا بارش های پراکنده پیش‌بینی شده است.  

به گفته وی، روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور و دامنه های زاگرس در جنوب غرب کشور یعنی استان های اصفهان، یزد، فارس، بوشهر، و کرمان، بارش پراکنده رخ می دهد. روز جمعه نیز با توجه به عبور موجی از نیمه شمالی کشور در شمال شرق و شرق و شمال غرب کشور بارش خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق همراه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، و تهران هم روز جمعه، بارش پراکنده خواهند داشت. روز شنبه گسترده این بارش ها علاوه بر این مناطق، سواحل شمالی کشور را در برمی گیرد و روز یکشنبه در نوار شمالی کشور ادامه بارش را خواهیم داشت.

رفیعی گفت: پدیده غالب امروز ۱۲ فروردین وزش باد به نسبت شدید در برخی از نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین و استان های مرکزی، اصفهان و یزد است. همچنین، امروز بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم است.

وی اعلام کرد: تهران نیز امروز در برخی از ساعات وزش باد شدید را خواهد داشت و حداکثر دمای پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر گزارش شد و حداقل دمای امروز صبح تهران به مثبت هفت درجه رسید.

به گفته رفیعی، سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با منفی ۲ و زنجان با منفی یک درجه و گرمترین مرکز استان نیز روز گذشته اهواز با حداکثر مثبت ۲۷ گزارش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز