خبرگزاری کار ایران

دسترسی 58 درصدی روستاهای استان خراسان شمالی به شبکه پهن باند

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۳۸۶

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی گفت: هوشمند سازی 1400 مدرسه در روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت این استان در آینده نزدیک انجام می شود.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید علی مرتضوی مدیر کلارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 300 کیلومتر جاده اصلی و فرعی در این استان، از پوشش بیش از 92 درصدی آنها توسط اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و گفت: بیش از 51 هزار مشترک اینترنت پرسرعت ثابت و 657 هزار مشترک اینترنت سیار در استان وجود دارند که ضریب نفوذ شبکه پهن باند در این استان را به 79 درصد می رساند.

مرتضوی در زمینه کاهش شکاف دیجیتال و توسعه زیرساخت ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان شمالی به مصوبات این حوزه اشاره کرد و گفت: از جمله این مصوبات ایجاد 50 سایت جدید روستایی، ارتقای تکنولوژی هشت ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم و راه اندازی بیش از 225 کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و کم برخوردار استان است.

وی افزود: پس از اجرایی شدن این مصوبات، پروژه های طرحUSO ، پوشش تلفن همراه روستاهای بالای 20 خانوار استان، به حدود 90 درصد ارتقا می یابد.

مرتضوی اظهار کرد: در شرایط موجود 58 درصد از روستاهای استان خراسان شمالی به شبکه پهن باند دسترسی دارند که تعدادی از آنها از محل طرح USO ، تعدادی دیگر توسط اپراتورهای تلفن همراه و بخشی نیز از طریق شرکت مخابرات این دسترسی را پیدا کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، گفت: تامین لایه زیرساخت و ایجاد بستر ارتباطی مدارس استان در دستور کار قرار دارد و هوشمند سازی  1400 مدرسه در  روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت این استان در آینده نزدیک انجام می شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: به منظور توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از ابتدای سال98 تا کنون تعداد 6 طرح با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری شدند.

وی در پایان، اظهار امیدواری کرد که با توسعه استان در حوزه ICT و استفاده بهینه از زیرساخت های ارتباطی موجود، زمینه اشتغال نیروهای تحصیل کرده و دانشی، رونق کسب و کارها، تولید و مهاجرت معکوس نخبگان به این استان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز