خبرگزاری کار ایران

سازه‌های آبخیزداری خسارات سیل را کاهش دادند

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۴۸

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازه‌های آبخیزداری نقش موثری در جلوگیری از سیل اخیر داشته‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی در رابطه با خسارات سیل اخیر به سازه های آبخیزداری در ۷ استان سیل‌زده، اظهار کرد: به طور کلی هیچ خسارتی به سازه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی در ۷ استان سیل‌زده وارد نشده است.

وی افزود: در مناطقی که پروژه های آبخیزداری انجام شده، عملکرد بسیار خوبی داشتیم و آب بسیار زیادی در پشت سازه‌ها ذخیره شده است.

شهبازی تصریح کرد: در استان هرمزگان حدود ۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری ذخیره شده که منجر به عدم خسارت به بخش‌های دیگر سازه‌ها شده است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: سازه‌های آبخیزداری نقش موثری در جلوگیری از سیل اخیر داشته‌اند.

شهربازی در رابطه با سیل در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در چابهار هم اقداماتی که در کنترل گرگروها انجام شده، خوشبختانه خوب عمل کرده و روستاهایی که سازه آبخیزداری در آنها عملیاتی شده از سیل اخیر خسارت ندیده‌اند.

وی در رابطه با تخریب برخی سازه‌ها در منطقه عسلویه، گفت: تخریب اعلام شده در منطقه عسلویه مربوط به سازه‌های خاکی شرکت‌های پتروشیمی بوده که اصول امنیتی در آن رعایت نشده و باعث شکستگی در سازه‌های این شرکت‌ها شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز