خبرگزاری کار ایران

صادرات ایران، سه برابر واردات در اسفندماه

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۰۴

سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجود نگرانی های بسیار در خصوص فراگیری ویروس کرونا و توقف فعالیت برخی مرزهای کشورمان با همسایگان تجارت خارجی کشور همچنان ادامه دارد و صادرات سه برابر واردات از لحاظ وزنی انجام شده است.

 
به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: از آغاز شیوع کوید 19 در کشور و از ابتدای ماه اسفند تا 25 ماه جاری ، بیش از هفت میلیون و 73 هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و 237 میلیون و 564 هزار و 418 دلار کالای ایرانی به مقاصد صادراتی از مرزهای  باز کشور که عمدتا دریایی بود صادر شد .
لطیفی در ادامه افزود: در رویه  واردات نیز در این بازه 25 روزه به میزان دو میلیون 405 هزار تن  به  ارزش سه میلیارد و 63 میلیون و 955 هزار و 111 دلار کالا وارد کشور شده است .
سخنگوی گمرک ایران  گفت: با وجود اینکه در این مدت فعالیت  مرزهای زمینی ما با ترکیه و عراق  دچار فراز و نشیب شد اما  همچنان صادرات از لحاظ وزنی در این بازه زمانی نزدیک به سه برابر واردات است .

لطیفی در پایان افزود: گمرک ایران  ضمن تشکر از تولید کنندگان و تجار در این شرایط خاص کشور ، با همکاری سایر دستگاه ها در حوزه تجارت خارجی، سلامت و مرز  درتلاش است تا ضمن توجه به مسائل سلامت کالا به تسهیل تجارت با سایر کشورها به ویژه همسایگان بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز