خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی خبر داد؛

مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده برای اپراتورها/ پایان دادن به کلاهبرداری‌های "وس"

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۵۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی از پایان دادن به کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده با ابلاغ مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به اپراتورها خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در اعلام این خبر در توئیتر نوشت:

«به رغم وجود چالش‌ها و فشارهای بسیار زیاد، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره‌ پایان دادن به کلاهبرداری های خدمات ارزش افزوده، روز گذشته به اپراتورها ابلاغ شد.»

 اما خدمات ارزش افزوده (Value added Services) که به اختصار به آن VAS (وس) گفته می‌شود چیست؟ این خدمات از جدیدترین پارامترهای نوین صنعت مخابرات به شمار می‌رود.  خدمات ارزش افزوده شامل سرویس‌های فرعی بوده که تعرفه آنها از سرویس‌های استاندارد مانند مکالمه و پیامک بیشتر است. اتحادیه بین المللی مخابرات خدمات ارزش افزوده را خدماتی تعریف می کند که همراه یا علاوه بر خدمات پایه مخابراتی همچون تماس صوتی، پیامک، خدمات پیام چند رسانه ای و دسترسی داده به مشترکان عرضه می شود.

در صنعت مخابرات، خدمات ارزش افزوده، کاربران را از طریق خلق ارزش و ارائه خدمات جذاب به استفاده بیشتر تشویق می‌کند. خدمات ارزش افزوده برای مصرف کنندگان تلفن‌های همراه سود بسیاری دارد، برای اپراتورهای تلفن همراه نیز درآمدزایی دارد و از قدرت و پتانسیل بالایی برای ایجاد کسب و کار در تمامی زمینه ها برخوردار است. در ارائه خدمات ارزش افزوده موبایلی از سه ابزار ارسال پیامک، تماس و دیتا (Data) استفاده می شود. این خدمات می‌تواند توسط خود اپراتورها یا توسط شرکای ثالثی که به عنوان تامین کننده محتوا ( Content Provider) شناخته می‌شوند، انجام شود. به طور ساده می‌توان گفت منظور از خدمات ارزش افزوده سرویسی است که در بستر تلفن همراه ارائه می‌شود و برای دریافت این سرویس کاربران هزینه پرداخت می‌کنند.

در سال های اخیر شکایات زیادی مبنی بر  ناآگاهی برخی از مشترکین از شرایط و هزینه‌های عضویت، روش‌های استعلام وضعیت عضویت و لغو آن، عضویت ناخواسته و همچنین شفاف سازی در خصوص ارائه و استفاده از خدمات ارزش افزوده وجود داشت.

بر همین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه برای حمایت از حقوق مشترکین و با توجه به وجود برخی از چالش‌ها در ارائه خدمات ارزش افزوده ارائه داد.

مدتی از اجرای این مصوبه خبری تا اینکه امروز در توئیتی از پایان دادن به کلاهبرداری های خدمات ارزش افزوده با ابلاغ مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به اپراتورها خبر داد.

در این مصوبه دارنده پروانه موظف است پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر در سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، نسبت به فعال سازی خدمت ارزش افزوده درخواستی اقدام کند.

موضوع مهم دیگر اینکه هرگونه تمدید یا فعال سازی مجدد اعتبار خدمات ارزش افزوده منوط به ارائه درخواست جدید از سوی مشترک است.

دارنده پروانه موظف است مکانیزمی ساده و شفاف برای مشاهده و اطلاع مشترک از جزییات میزان کارکرد خدمات ارزش افزوده وی، فراهم کند.

مصوبه جدید در ۲ ماده و ۱۷ بند به تصویب رسید و از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ لازم الاجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز