خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

چه تمهیداتی برای مدیریت سیلاب احتمالی اندیشیده شده است؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۰۰

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو گفت: اطلاعاتی که قبلا هواشناسی ارائه می‌داد، کیفی بود اما اکنون کمی شده که به لحاظ قابلیت اطمینان در حوزه مدیریت بحران به ما کمک می‌کند.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی اظهار داشت: حجمی از ذخایر سدها را برای کنترل سیلاب خالی نگه داشتیم، ستاد فرماندهی سیلاب تشکیل و در حال آماده باش هستند، پیش بینی هواشناسی نیز مرتبا رصد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 30 میلیارد متر مکعب از حجم سدهای کشور خالی است و آمادگی برای وقوع سیلاب وجود دارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تصریح کرد: در خوزستان و حوزه آبریز کارون 3.6 میلیارد متر مکعب از مخازن سدها برای کنترل سیلاب خالی است مگر اینکه سیلابی خارج از این ارقام اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ مدیریت مخازن وضعیت خوبی داریم، گفت: طی هفته اول فروردین پیش بینی هواشناسی دقیق‌تر می‌شود و نسبت به گذشته عدد بهتری ارائه می‌کند که به ما در تحلیل‌ها کمک می‌کند.

جعفرزاده یادآور شد: اطلاعاتی که قبلا هواشناسی ارائه می‌داد، کیفی بود اما اکنون کمی شده که به لحاظ قابلیت اطمینان در حوزه مدیریت بحران به ما کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای نواحی شمال و شمال شرقی خوزستان و جنوب لرستان پیش بینی بارندگی را داریم، همچنین احتمال آبگرفتگی و تجمع نقطه‌ای در شمال کهکیلویه‌وبویراحمد پیش‌بینی می‌شود اما قدرت سیلابی شدن ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز