خبرگزاری کار ایران

شرایط تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد مدت موقت نفت تسهیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۰۸۵

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از در نظر گرفتن تسهیلات جدیدی برای کارکنان قرارداد مدت موقت این وزارتخانه جهت ثبت‌نام در سامانه اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، فرزین مینو افزود: تسهیلات جدید در زمینه «شرایط سنی» پرسنل قرارداد مدت موقت در نظر گرفته شده تا تعداد بیشتری از همکاران، امکان ثبت‌نام در سامانه فارغ‌التحصیلان و شرکت در فرآیند تبدیل وضعیت را داشته باشند.

وی اظهار کرد: از آنجا که بیشتر کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت پیش از تبدیل وضعیت، دارای چند سال سابقه کاری به صورت «پیمانکاری» بوده‌اند و با لحاظ مدت خدمت در صنعت نفت، در محدوده شرط سنی تعریف‌شده در فرمول جذب نیروی انسانی قرار نگرفته و امکان ثبت‌نام در سامانه اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نداشتند، با پیشنهاد جدید این معاونت به وزیر نفت، تسهیلاتی به‌منظور ثبت‌نام تعداد بیشتری از نیروهای قرارداد مدت موقت در سامانه فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شد که بر اساس آن، شرط سنی قبلی این کارکنان جهت ثبت‌نام در سامانه افزایش یافت.

مینو ادامه داد: به این ترتیب، با موافقت و مساعدت وزیر نفت جهت رفع محدودیت‌های ثبت‌نام کارکنان قراردادی مدت موقت در سامانه اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، حداکثر سن برای این همکاران، در مقطع کارشناسی ۴۰ سال و برای مقطع کارشناسی ارشد ۴۳ سال در نظر گرفته شد.

معاون وزیر نفت گفت: در حال حاضر کارکنان قرارداد مدت موقت، فارغ از نوع دانشگاه و با لحاظ شرط حداقل معدل به ترتیب ۱۴ و ۱۵ برای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دارا بودن حداقل پنج سال سابقه کار، امکان ثبت‌نام در سامانه جذب را دارند. افرادی که پس از ثبت‌نام در سامانه، در آزمون‌های «توانمندی ذهنی»، «روان‌شناسی» و «مصاحبه فنی- تخصصی»، پذیرفته شوند؛ (مشابه روال جاری) تبدیل وضعیت خواهند شد.

بر اساس این گزارش، دستورعمل «تسهیل شرایط ثبت‌نام کارکنان قرارداد مدت موقت در سامانه اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی» به‌منظور فراهم آوردن فرصت و ایجاد انگیزه بیشتر برای استفاده بهینه و مؤثر از تجربیات و خدمات مفید و ارزنده کارکنان قراردادی مدت موقت صنعت نفت، چهاردهم اسفندماه امسال از سوی وزیر نفت ابلاغ شد که بر مبنای آن، مدت‌موقت‌های شاغل در صنعت نفت که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با نیازها و رشته‌های اعلام‌شده صنعت نفت در «سامانه اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی» هستند، فارغ از نوع دانشگاه و با لحاظ شرط حداقل معدل به ترتیب ۱۴ و ۱۵ برای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه کار به‌صورت قراردادی مدت موقت، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورت طی کردن فرآیندهای ارزیابی به قرارداد مدت معین تبدیل وضعیت شوند. حال بر اساس تسهیلات جدیدی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با نظر مثبت وزیر نفت برای کارکنان قراردادی مدت‌موقت در نظر گرفته است، شرط سنی مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه فارغ‌التصیلان دانشگاهی صنعت نفت نیز افزایش یافته و شرایط برای ثبت‌نام این کارکنان در سامانه یادشده مجددا تسهیل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز