خبرگزاری کار ایران

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در خلیج فارس افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۹۳۹

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام شرکت نفت فلات قاره ایران در خلیج فارس با بهره‌برداری از مخزن شماره ۲ منطقه سیری، یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، ابراهیم عالی‌پور، مجری پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن یک میلیون بشکه‌ای شماره ۲ منطقه سیری اظهار کرد: مخزن شماره ۲ با ۱۱۰ متر قطر و ۱۸ متر ارتفاع از مخازن قدیمی سیری است که شرکت ژاپنی TKK در سال ۱۳۵۵ آن را ساخته است.

وی ادامه داد: پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی انجام‌شده روی آن شامل تعویض همه ورق‌های کف و سقف و دیگر متعلقات سقف به میزان هزار و ۹۴۰تن، تعویض Wind Girder ها به میزان ۴۴ تن، تعویض Stair Case به میزان ۲۵ تن، تعویض رینگ و رایزرهای مربوط به سیستم آتش‌نشانی و فوم به میزان ۱۹ تن، تعویض سیستم Oily Water به میزان ۱۱ تن، سندبلاست و رنگ‌آمیزی کامل مخزن به میزان تقریبی ۳۰ هزار مترمربع، تعویض سیستم ارت و حفاظت کاتدیک، تعویض خط لوله ۴۸ اینچ بارگیری و تخلیه مخزن حدفاصل مخزن تا منیفولد منطقه به طول ۳۳۰ متر، محوطه‌سازی، همچنین تأمین و نصب تجهیزات مخزن از قبیل Mechanical Seal – Roof Drain-  Breather Valve – Gauge Hatch – Tank Gauging  و... است که به‌طور کامل از سوی پیمانکاران داخلی انجام‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن یک میلیون بشکه‌ای شماره ۲ منطقه سیری عنوان‌ کرد: با توجه به شناور بودن، همچنین ابعاد، وزن و حساسیت بالای آن از نظر حفظ تعادل و کیفیت ساخت اجزای تشکیل‌دهنده، همه مراحل ساخت، تست و تأمین متریال مخزن به‌ویژه سقف مطابق با استانداردهای مربوطه صورت گرفته و زیر نظارت و بازرسی‌های مستمر عوامل اجرایی پروژه قرار داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز