خبرگزاری کار ایران

بسته اقتصادی ژاپن برای مواجهه با کرونا؛ حمایت از مشاغل کوچک تا والدین شاغل

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۹۱۲

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز سه‌شنبه بسته اقتصادی جدید و اضطراری این کشور برای مواجهه با پیامدهای شیوع گسترده ویروس کرونا از جمله تخصیص ۱۵ میلیارد دلار وام برای حمایت از مشاغل تجاری کوچک را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعلام این بسته اقتصادی در حالی صورت می گیرد که دولت ژاپن در صدد مهار این ویروس است که بیش از ۵۰۰ نفر را در سراسر این کشور مبتلا کرده و به مرگ ۹ نفر منجر شده است.

این بسته شامل بخش هایی برای گسترش برنامه اعطای وام کم بهره به ارزش ۱.۶ تریلیون ین (۱۵ میلیارد دلار) است.

 در بسته نخست که ماه گذشته میلادی اعلام شد، برای اعطای وام کم بهره ۵۰۰ میلیارد ین در نظر گرفته شده بود.

آبه به اعضای کارگروه دولت ژاپن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: کمک سرمایه ای قدرتمندی به ارزش ۱.۶ میلیون تریلیون ین در نظر گرفته ایم و شامل وام های مؤثر و بدون بهره است تا مشاغل کوچک تجاری در سراسر ژاپن که در دوره سختی قرار دارند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نخست وزیر ژاپن افزود: این کمک ها برای اطمینان از ادامه روند تزریق پول به مشاغل کوچک طراحی شده که عواقب شیوع جهانی کرونا را تحمل می کنند.

این بسته همچنین شامل هزینه ۴۳۰ میلیارد ینی برای چندین برنامه از جمله پشتیبانی از تولید ماسک های محافظ، کمک به مهد کودک ها و مراقبت از سالمندان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کروناست.
 
این برنامه شامل کمک های مالی برای والدین شاغل است که مجبور شده اند پس از تعطیل شدن مدارس در سراسر ژاپن، کار خود را رها کرده و در خانه بمانند تا از فرزندان خود مراقبت کنند.
 
اواسط ماه فوریه، دولت ژاپن مبلغ اولیه ۱۵.۳ میلیارد ین را برای مبارزه با ویروس کرونا از جمله بودجه ای را برای پشتیبانی از آزمایش های پزشکی، سخت تر کردن بازرسی‌های مرزی و حمایت از ساخت ماسک‌های محافظ، اختصاص داد.
 
آبه شینزو همچنین گفت که ژاپن از روز چهارشنبه آینده علاوه بر سان مارینو، از ورود خارجی‌ها از جمله از بخش هایی از ایران و ایتالیا جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز