خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق اصناف به ایلنا خبر داد:

تدوین بسته حمایتی مالیاتی برای اصناف آسیب دیده/ وضعیت اصناف گیلان بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۹۲

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اگر دولت از اصناف آسیب‌دیده حمایت نکند این اصناف ضربه سختی خواهند خورد و به سختی می‌توانند این ضربات جبران ناپذیر را تحمل کند.

جلال الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اصناف گفت: گستردگی شیوع کرونا آن هم در شب عید اصناف کشور را غافلگیر کرد و بسیاری از کاسب‌ها که برای فروش این ماه برنامه‌ریزی کرده بودند اکنون دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

وی ادامه داد: اوج بحران اصناف در استان‌هایی است که بیشترین میزان آلودگی را به ویروس کرونا دارند که گیلان، قم و تهران درصدر استان‌های آلوده هستند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با اشاره به وضعیت این استان گفت: با توجه به مدل شیوع شاید بتوان گفت اصناف استان گیلان بیشترین آسیب را از این ویروس دیده است زیرا این استان در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از مسافران است که اکنون با این وضعیت و ممنوعیت سفر این بازارها دیگر وجود ندارد و از سوی دیگر بسیاری از اصناف برای این روزها برنامه ریزی کرده و اقدام به خرید جنس کرده بودند که اکنون موعد سررسید چک‌های آنها فرا رسیده ولی هیچ چیزی فروش نرفته است.

رئیس اتاق اصناف رشت ادامه داد: وضعیت گیلان به خصوص در سطح استان بسیار بحرانی است و اصناف ساعت کاری خود را به نصف کاهش دادند تا بتوانند جلوی گسترش این ویروس را بگیرند. قیمت برخی کالاها نیز به دلیل احتکار خانگی و خرید بیش از حد مردم که ناشی از ترس برای روزهای آینده است افزایش پیدا کرده بطوریکه این استان اکنون نیاز شدیدی به ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در شهر رشت تنها ۶ داروخانه به صورت محدود در روز اقدام به فروش ماسک می‌کنند و ما درخواست داریم که سایر اصناف هم در شرایط فعلی اقدام به تامین و فروش اقلام مورد نیاز جهت مبارزه با این ویروس کند.

شکریه با اشاره به جلسه اتاق اصناف ایران با امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی برای حمایت از اصناف آسیب‌دیده از ویروس کرونا گفت: مطابق تفاهمی که در جلسه مشترک اتاق اصناف با رئیس سازمان امور مالیاتی حاصل شد مقرر شد یک بسته حمایتی مالیاتی از اصناف آسیب‌دیده توسط اتاق تدوین و تهیه شود و سازمان مالیات آن را پس از بررسی تصویب کند همچنین مقرر شد زمان تشکیل هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی به ماه‌های آینده موکول شود و بخشودگی جرایم مالیاتی نیز تا پایان خرداد سال ۹۹ تمدید شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اگر دولت از اصناف آسیب‌دیده حمایت نکند این اصناف ضربه سختی خواهند خورد و به سختی می‌توانند این ضربات جبران ناپذیر را تحمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز