خبرگزاری کار ایران

ورود کارکنان پیمانکار به عسلویه تا ۲۲ فروردین ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۳۸

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ممنوعیت ورود کارکنان ساکن در استان‌های پرخطر به پارس جنوبی خبر داد و گفت: نیروهای پیمانکاران اجرایی در منطقه عسلویه به‌ دلیل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تا ۲۲ فروردین در منطقه حضور نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی در نشست هیئت مدیره این سازمان اظهار کرد: با توجه به حضور کارکنان صنعت نفت از شهرهای مختلف کشور در منطقه پارس جنوبی، مجموعه‌ای از اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری در این منطقه حساس به‌خوبی و با دقت پزشکی و بهداشتی فراوان در حال اجراست.

وی افزود: مقرر شد کارکنان استان‌های پرخطر تا اطلاع ثانوی وارد منطقه نشوند، همچنین از امروز کل مبادی ورودی زمینی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کنترل می‌شود و از ورود خودروهای غیرمرتبط به منطقه جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: عملیات تب‌سنجی در همه واحدهای حراستی برای ورود به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها انجام می‌شود.

موسوی گفت: همه کارکنان و پیمانکارانی که در قالب طرح‌های توسعه‌ای با شرکت‌های نفتی و پتروشیمیایی طرف قرارداد هستند از ۲۰ اسفندماه تا ۲۲ فروردین‌ماه مرخص هستند و در منطقه حضور نخواهند داشت.

وی افزود: اکنون معادل ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر کارکنان پیمانکاران طرح‌های توسعه‌ای هستند که با این اقدام کنترل‌ها و نظارت‌ها بهتر انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: همچنان دمای بدن همه افرادی که از راه هوایی و سیستم فرودگاهی وارد عسلویه می‌شوند بررسی می‌شود و افزون بر سامانه‌های قدیم، یک سامانه جدید حرارتی وصل شده که موارد مشکوک را شناسایی و از ورود آنها جلوگیری می‌کند.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: همچنین پرواز یکی از استان‌های دچار ویروس کرونا لغو شد و انجام نمی‌شود.

 وی ادامه داد: در زمان حاضر مهم‌ترین مشکل ما در زمینه قیمت ماسک است که بنا بر اعلام دولت مبادی مشخص‌شده باید سریع‌تر این ماسک‌ها را به قیمت تعزیراتی به دست ما برسانند.

 موسوی تأکید کرد: ممکن است مواد ضدعفونی و شوینده کم باشد، اما کار توزیع انجام شده است و تلاش می‌شود مقدار بیشتری مواد ضدعفونی تهیه و توزیع شود.

۲۰ تیم واکنش سریع برای مقابله با کرونا در پارس جنوبی تشکیل شد

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا مطابق با دستورعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی تشکیل و راه‌اندازی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: بر اساس این مصوبه، سه تیم واکنش سریع (یک تیم برای مناطق عملیاتی پارس یک و پارس کنگان و یک تیم برای منطقه پارس سه) در منطقه ویژه پارس، دو تیم در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دو تیم در شرکت نفت و گاز پارس (یک تیم مستقر در تأسیسات خشکی و یک تیم هم در سکوهای گازی)، یک تیم در شرکت پایانه‌های نفتی ایران (پایانه میعانات گازی پارس جنوبی) تشکیل شده است.

موسوی اظهار کرد: پتروشیمی‌های مستقر در منطقه نیز به تشکیل و راه‌اندازی تیم‌های جداگانه واکنش سریع اقدام کردند.

وی تصریح کرد: این تیم‌ها با تأیید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر تشکیل شد که خدمات‌رسانی عملیاتی خود را به شاغلان در پارس جنوبی براساس دستورعمل‌های تدوین شده آغاز کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز