خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

صف‌های طولانی کشاورزان برای دریافت حواله کود/ کسی به فکر ابتلای کشاورزان به کرونا نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۰۰

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران از تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت حواله کود به دلیل کمبود عرضه خبر داد و گفت: تشکل این صف‌ها و ازدحام برای دریافت حواله کود در شرایطی که خطر شیوع ویروس کرونا بسیار جدی است سلامت کشاورزان را به مخاطره می‌اندازد و کسی به فکر حل این مشکل نیست.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه اکنون در فصل کوددهی سرک گندم و کشت بهاره هستیم، اظهار کرد: به دلیل منفعت طلبی پتروشیمی‌ها کشاورزان با کاهش عرضه کود اوره که یکی از کودهای مورد نیاز فصل حاضر است روبه‌رو شده‌اند.

وی ادامه داد: اهمیت استفاده از کود اوره در تاثیر آن بر بهبود کمی و کیفی محصول است و می‌تواند زیان یا سود کشاورز را پس از ماه‌ها تلاش رقم بزند.

ایمانی با بیان اینکه کود سرک از نیازهای اصلی گیاه در نیمه اول فصل رشد است، اظهار کرد: یکی از مهترین گیاهانی که اکنون در مرحله رشد قرار دارد گندم است که نیاز مبرم به کود اوره دارد تا تولید آن مناسب باشد.

وی دلیل کمبود کود اوره در بازار را خلاء 80 روزه پتروشیمی‌ها در عرضه این کود عنوان کرد.

 ایمانی از تشکیل صف‌های طولانی کشاورزان برای دریافت حواله کود خبر داد و گفت: با توجه به خلاء پیش آمده و نیاز مبرم کشاورزان به کود اوره، شاهد تشکیل صف‌های طولانی با ازدحام بالا برای دریافت حواله در مقابل مراکز توزیع هستیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور نسبت به احتمال ابتلای کشاورزان به این ویروس به شدت ابراز نگرانی کرد.

ایمانی با تاکید بر اینکه در شرایط پیش آمده هیچکس به فکر سلامت کشاورزان نیست، اظهار کرد: صف‌های طولانی و فشرده که در بیشتر روستاها با ازدحام همراه است خطر ابتلای کشاورزان به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران از مسئولان مربوطه خواست هر چه سریع‌تر با مذاکره با پتروشیمی‌ها کمبود کود اوره در بازار را مرتفع کنند.

ایمانی یادآور شد: تامین سلامت کشاورزان نیز وظیفه مسئولان است، ضمن اینکه این قشر ضامن امنیت غذایی کشور هستند و رفع مشکلات آن به معنی رفع موانع پیش روی امنیت غذایی کشور است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز