خبرگزاری کار ایران

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان:

مرز ایران و افغانستان باز است/ تجار نگرانی در زمینه تجارت با افغانستان نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۱۶

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با بیان اینکه در حال حاضر مرز با افغانستان باز است، گفت: صادرات و تجارت با افغانستان برقرار است و در این زمینه مشکل و جای نگرانی برای تجار وجود ندارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدمهدی جوانمرد قصاب، با رد شایعاتی مبنی بر مسدود شدن مرز ایران و افغانستان افزود: با توجه به اهمیت روابط تجاری ایران و افغانستان و همچنین حفظ سلامت مردم دو کشور، جمهوری اسلامی ایران با ایجاد تمهیدات لازم در مرزها، ضمن رعایت کلیه اصول بهداشتی و کنترل تمامی موارد لازم در مورد بیماری‌ها به ویژه بیماری کرونا، به تجارت با این کشور ادامه می‌دهد. 

وی اظهار داشت: تصمیم نهادهای دولتی دست اندرکار در امر تجارت کشور و مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران بر حفظ صادرات کشور به خصوص در مرزهای شرقی و با کشور افغانستان است و به هیچ عنوان موضوع مسدود شدن مرز به دلیل بیماری کرونا مطرح نبوده و نیست.

جوانمرد قصاب ادامه داد: تمامی شایعاتی که در این خصوص بین افراد محلی و ترخیص‌کنندگان مرزی مبنی بر مسدود شدن مرز ایران و افغانستان و توقف تجارت با این کشور منتشر شده است، به شدت تکذیب می‌شود. 

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان در گفت: مرز جمهوری اسلامی ایران و افغانستان باز است و روند تجارت همچون گذشته با شدت و قدرت ادامه دارد و تجار هیچ نگرانی بابت ارسال محموله‌های صادراتی به کشور افغانستان نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز