خبرگزاری کار ایران

تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای اولین بار در کشور توسط نجات بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۴۸۸

برای نخستین بار در کشور وبه منظور کمک به بیماران کرونایی و تنفسی ، دستگاه بومی سازی شده اکسیژن ساز و بای پپ توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید و روانه بازار شد.

به گزارش ایلنا، حسنعلی حق شناس مدیر توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های موسسه دانش بنیان برکت گفت:یکی از مهم ترین تجهیزات اکسیژن رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ است که با توجه به پیشرفت بیماری در این بیماران از این دستگاهها استفاده می‌شود.

وی افزود: دانش و تکنولوژی ساخت این دستگاه در اختیار شرکت‌های آمریکایی بود و تولید این دستگاه در داخل بدلیل وارداتی بودن کمپرسور آن و مسائل تحریمی با مشکل مواجه شده بود وازطرفی مراکز بیمارستانی و درمانی  نیاز مبرمی به این محصول داشتند، موسسه دانش بنیان برکت هم از مدتها قبل به دنبال بومی سازی این کمپرسور بود و با تلاش مجدانه نیروهای متخصص داخلی در یکی از شرکتهای واقع در اصفهان این کمپرسور به طور کامل بومی سازی و تولید شد.

حق شناس با اشاره به سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید انبوه این محصول اظهار داشت : در حال حاضر با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی صورت گرفته ،به صورت ٣ شیفت این محصول در حال تولید است و قیمت آن هم  حدود 4 میلیون تومان ارزان تر از نمونه های معمولی خارجی است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد دیگر این شرکت ادامه داد: دستگاه بای پپ هم محصول دیگری است که برای بیمارانی کاربرد دارد که ریه هایشان از کار افتاده و یا به شدت ضعیف شده، این دستگاه علاوه بر اکسیژن رسانی، به طور خودکار عمل دم و بازدم را هم انجام میدهد و کاربردی مشابه ریه بیماردارد.

مدیر توسعه سیستمها و زیرساخت‌های موسسه دانش بنیان برکت درخصوص زمان ورود این محصول به بازار هم گفت:این دستگاه از ابتدای سال آینده به طور کاملا بومی سازی شده و با امکانات بسیار بالاتر نسبت به نمونه های مشابه تولید خواهد شد.

حق شناس خاطرنشان کرد: درحال حاضر روزانه 25 دستگاه اکسیژن ساز و 5 دستگاه بای پپ دراین مجموعه تولید میشود و راه اندازی این خط تولید حدود 150 شغل مستقیم و غیرمستقیم هم ایجاد کرده است.

وی افزود: هر دو دستگاه بالاترین استانداردهای اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هم را کسب کرده اند و با استقبال بسیار خوب تیم‌های پزشکی و درمانی روبرو شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز